Faxen

Sinds Panther kunnen we vanuit elk prog faxen, is hartstikke handig. Er zijn toch nog situaties waarin dat nodig is.

Echter, als ik een fax verzend komt er nadat de Mac de pagina heeft gelezen en het nummer heeft gebeld, uiteindelijk de melding:

Er is niets verzonden!!

Maarrrrrrr, er is wel degelijk een fax verzonden…en aangekomen!!

Verder komt er ook geen kopie in de map Faxen.

Wie weet wat hier loos is??

Er is hier helemaal niks loos. Er bestaat geen map voor verzonden faxen, alleen voor ontvangen faxen. Jammer, maar het is niet anders. De fax-mogelijkheid is gemakkelijk, maar gewoon erg beperkt. Tja, anders ligt natuurlijk FaxSTF er uit en dat wil Apple waarschijnlijk voorkomen.

Die mededeling bracht mij aanvankelijk ook in verwarring, maar het betekent feitelijk dat je fax al is verzonden, want op dit moment [b:cad6794488]wordt[/b:cad6794488] (niet ‘is’) er niks verzonden.

Nou dat is dan wel een erg onduidelijke vertaling, maar het zou inderdaad kunnen.

Biedt faxstt echt veel meer??

Is het een zinvol extra of… was het nodig voordat Panther kwam?

FaxSTF biedt wel meer ja. Ik heb zelf alleen de eenvoudige versie die ik bij mijn iMac kreeg (Classic-versie dus). Ik vind het programma alleen wat ingewikkeld in elkaar zitten, maar het werkt verder wel. Er zijn verder voor OS X ook wat free- en sharweware fax-programma's. Als je even zoekt op Versiontracker, zul je ze wel vinden.