FCE: afspelen via firewire vanaf FW drive: storing in beeld

Ik heb een FCE project op een FW drive staan. de mediafiles staan op diezelfde drive. ik speel de video af via FW (camera of canopus AD/DA convertor, maakt niet uit).

Op het moment dat de FW drive aangesproken wordt (bij afspelen dus of renderen) krijg ik storing in het video en audio signaal. het ziet eruit als een kapot analoog kabeltje, maar dat is het dus niet!!!)

de storing uit zich alleen op de camera, niet op de computermonitor, daar is alles ok.

het maakt daarbij niet uit of ik de FW drive en de camera in serie op dezeflde Fw uitgang zet of op een aparte (de G4 heeft er twee)

ik kopieer dat hele project incl mediafiles naar een interne ide drive: geen enkel probleem…

wie weet een oplossing?

Ik heb een soortgelijk probleem. OP een 400 Mhz G3 Imac draait Panther zonder problemen, ook FCE doet het goed, maar alleen vanaf de interne harde schijf. Mijn externe Lacie schijf geeft voortdurend dropped frames bij capturen en bij afspelen. Onder OS 9 deed Final cut pro het probleemloos, ook vanaf de externe schijf. Ik heb gehoord dat je je schijf opnieuw moet formateren voor OS X. Weet iemand meer?