FCE -> Camera

Ik krijg het op de een of andere manier niet voor elkaar om van Final Cut Express mijn video naar mijn camera terug te zetten. Ik zie het wel op de camera maar hij neemt het niet op als ik print to video doe. Hij wil dat ik mijn camera met de hand op opnemen zet, maar dat kan niet met mijn JVC DX95 naar mijn weten. Heb het ook al via iMovie geprobeert, maar die kan niet zo'n grote DV stream aan zegt ie. Als ik m'n filmpjes monteer met iMovie lukt het terugzetten echter wel..

Kan iemand mij helpen!?!?!?!??!

Ik neem aan dat je DV-in op de camera geactiveerd is dmv van een DV-widget. iMovie "drukt zelf op de record-knop". FCP en FCE doen dit niet. Sluit je DV-widget aan op de camera. Daarop zit een rode knop. Dit is de opname-knop. Op deze manier kun je ook een externe Videospeler of tv aansluiten op je camera en dit op een bandje of in je computer opnemen.

Succes
Hans

Nou heb ik nog nooit met FCP/FCE naar band geexporteerd. Maar het lijkt me sterk dat je daar per sé een DV widget voor nodig hebt. Veel camera's hebben namelijk standaard DV-in. Er moet toch ook wel een andere manier voor zijn? Gewoon met de hand op het opname knopje drukken bijv.??