fce, canvas kleiner dan 720x576 maken

is het in fce alleen mogelijk om om en nabij 720x576 pixel filmpjes te maken of is er een optie om zonder het filmpje eerst te exporteren op een canvas te werken van bijv. 210x170 pixels zonder dat ik dat extra zwart eromheen krijg van het totale 720x576. ik zie vooralsnog alleen de easy setup met voornamelijk pal formaten va 720x576, iemand een optie ajb?

Is er niet een functie dat je je canvas aan kan passen?

je kan toch scalen in de canvas window of kan dat niet bij FCE maar alleen in pro?

mijn vraag is; of er een functie is om de canvas aan te passen, en die lijkt er niet te zijn. en scalen in de canvas window?? je bedoelt het filmpje van 210x170 scalen zodat het in 720x576 past? Wat denk je zelf dat er dan gebeurt?

ow zo, ik las je vraag anders. Ik dacht dat je dv formaat wilde scalen naar 210x170. Je kan in audio/videosettings een sequencesetting aanmaken en daar je eigen formaat invullen. Maar ik heb geen ervaring met express, dus weet niet of die functie er in zit.

Nee op het eerste gezicht en onder preferences lijken audio/videosettings er niet op te zitten in F.C. express. stom eigenlijk, vooral de amateurs moeten toch hun filmpjes kleiner kunnen maken.

is een los menu, zit niet onder preferences. Maar als het er in zat had je 't wel gezien lijkt me. snelkoppeling is alt + :apple: + Q geloof ik.

okeethanks postman, kga het later nog ff bestuderen!