FCE file in FCP

Helleuh,

klopt het dat het niet mogelijk is om een FCE file te importen in FCP??
Ik heb hier een sequence gemaakt in FCE en wil wat meer effecten, ik dacht gewoon importen in FCP, maar dat wil ie dus niet doen…

andere oplossingen??

Txs,
Koen76

Ik snap niet goed waarom je zowel FCP als FCE hebt gekocht. Voor alleen DV materiaal is FCE prima. Koop je FCP, dan heb je toch FCE niet meer nodig? Maar goed... FCE projects kunnen prima door zowel FCP 3.0.4. als FCP 4 worden geopend. Vraagt bij v.4 alleen even of hij het formaat mag updaten. Apple geeft aan dat het kan "Compatible with Final Cut Pro for easy upgrade" maar noemt geen versienummers van FCP.

Wel Steve, het zit zo:

zelf had ik FCE voor op mijn iBookie, zoals je weet neemt FCE niet zoveel RAM en plaats in als FCP…

Nu heb ik sinds kort ook een iMac 1 Ghz en een vriend van me heeft FCP en ik wou het eens proberen, zien of het effectief veel verschilt, vooral qua effecten enzo dan… want idd, ik gebruik vooral DV materiaal…Ik mis toch wel een aantal functies zoals de Quickview… FCP gaat toch dat ietje uitgebreider (wat je ook mag verwachten voor dat geld)

Ik zie ook dat ik eventueel op mijn iBookje FCP kan draaien en dan in offline werken, maar zoals ik al zei, de specs van mijn iBookje komen wat tekort, vooral in RAM…

Dit gezegd zijnde slaag ik er dus niet in om in FCP3 mijn voorgemonteerde sequence uit FCE te importeren… Ik kan een gewone QT movie wel importeren maar een echte sequence dus niet…

Moet ik dus eerst mijn project exporteren naaar QT en dan opnieuw importeren?? Lijkt me omslachtig…

Txs,
Koen76

Zoals ik aangaf: Je kunt je PROJECT FILE gewoon gebruiken in FCP. Dus sleep je FCE project naar FCP programma-icoon en FCP start. Dat is alles. Niks te importeren of exporteren. Werkt absoluut, heb het net nog even geprobeerd.

Hey, idd dat werkt...

Thanks…

Ja, de MAc is toch eigenlijk nog altijd het betere sleepwerk…

Cu