Heren wat een teksten! Geweldig!
Het hele inlaad geintje met 48khz en 44khz (niet 41
) ben ik mee bekend. Ik zou dat ook geen renderen willen noemen maar converteren. Tuurlijk wordt er gerekend maar ik blijf even bij het jargon. Ik ben wat haastig aan de slag gegaan met FCP en mijn basis instelling is superwhite en 48khz. Daar kom ik niet aan. Trouwen ook nog niets gevonden omdat aan te passen behalve dat ik eventueel naar NTSC kan. Maar wie wil dat nou? Dus jullie verhaal is geheel duidelijk en correct. Maar waar zit 't 'm nou in?
Brain ff met me mee.
Ik heb geen van de bandjes zelf opgenomen, ze komen allemaal bij gerenomeerde post-huizen vandaan. Ik ga ervanuit dat (de basis van iedere fukc-up) ze allemaal zijn overgezet op basis van 48khz. De masters zijn immers allemaal digibeta. Ik heb verder alle bandjes, of fragmenten van bandjes vlekkeloos aan elkaar kunnen snijden. Dit ene bandje geeft problemen. Maar goed een Khz verschil zou de basis kunnen zijn van het probleem. Heb ik nog niet gechecked. Morgen first thing.
Nog even wat anders. Ik had een talen probleem, d.w.z. een ned. ondertitelde versie (beeld) en een ned. audio track. Tevens een niet ondertitelde versie en een ned. audio track. Maar omdat ik dus bij 1 van de 2 audio tracks die piepjes hoorde heb ik de andere audiotrack er onder gesneden en toen moest er ineens redenderd worden. Hier kwam ik achter omdat het beeld niet meer liep. Ik neem aan dat dat heeft te maken met het evt. verschil in Khz. Want als ik moet rederen omdat ik geluid onder een ander beeldje schuif gaat FCP als nog het raam uit. (4 hoog!) Maar het zal wel los lopen denk ik.
heren nogmaals dank en ik ga morgen weer fijn klooien met FCP (gelukkig ben ik geen editor geworden)
Crazy Ivan