FCP: Capturen wordt gestopt door fout op tape

Ik probeer vanuit mijn DVCAM een filmpje in te lezen met Final Cut Pro. De band is echter niet de allerhoogste kwaliteit, en dus wordt ongeveer iedere 2 minuten het capturen onderbroken met de melding dat er een fout op de tape staat. Dit is verschrikkelijk frustrerend, omdat FCP zich helemaal niet moet bemoeien met die tape. Ik wil gewoon capturen, en dat die een paar (voor mij onzichtbare) foutjes bevat zal me worst wezen.. Is 't mogelijk om ervoor te zorgen dat FCP gewoon door blijft capturen, ook als er een foutje op de tape staat??

Zoniet, zijn er dan misschien programma’s die dit wél kunnen?

Probeer het volgende eens:

Final Cut Pro/User Preferences

Daar kan je rechts een vakje uitvinken waarachter staat: Abort capture on dropped frames

Normaal zou hij dan gewoon moeten doorgaan met capteren, ook al zijn er frames gedropped…

Succes!

Tijs

Ligt 't niet aan.. Deze staat uitgevinkt, maar 't gaat niet om 'dropped frames'. Er staat iets van "mogelijke fout op de source tape".. Heel stom.

De precieze tekst:

“Capture encoutered a problem reading the data on your source tape.
This could be due to a problem with the tape.
Capture has been aborted and your clip has been saved.”

Het zou goed kunnen dat FCP een bepaald 'aanvaardbaar niveau' heeft ingebouwd om materiaal op een degelijke manier te kunnen inladen en dat je tape waarschijnlijk te beschadigd is om op een constante manier over de fouten heen in te laden (er treden misschien time-code-breaks op bv. op die manier, ik zeg maar wat...) Ik zou het verder ook niet weten :-(... Eventueel je slechte tape kopiëren op een goed exemplaar, dat zou misschien beter kunnen gaan...

Succes,
Tijs

als hij bij mij die fout te vaak geeft dan laad ik de film in met een programma zoals vidi formac of iets dergelijks. Dan moet FCP wel het geluid renderen voor hij ermee kan werken maar voor de rest gaan die filmpjes dan zonder problemen

succes

Dit is mij ook een keer overkomen en heb toen met succes iMovie gebruikt.

wat je kan doen is bij log en capture op play drukken... je device control niet op firewire zetten maar op non controlable device en op capture now drukken, dan trekt ie zich niets aan van tijdcode fouten of kleine datastroom errors.... het heeft dacht ik iets met een tijdcode onduidelijkheid te maken.... (vieze recorder koppen in de camera?)

Alle oplossingen zijn mooi en kloppen. Deze laatste is natuurlijk de beste omdat je in FCP blijft.

Heb je al geprobeerd de voorkeuren weg te gooien? 3 stuks in----- - users-library-preferences "com apple fcp plist" en - users-library-preferences-fcp data- 2 stuks (er staan daar drie dingen geloof ik, maar het zijn de twee met het fcp icoon) Nadeel is dat je eigen instellingen opnieuw moet maken voor FCP en hij weet de weg naar je sequence waarmee je bezig was niet meer. Deze kan echter gewoon weeer openen. Als je die hebt moet je ze "schoon" bewaren op je desktop ofzo; kan je ze zo vervangen/overschrijven als fcp weer crasht oid.

[quote:c82f040e3f="weazel"]Ik probeer vanuit mijn DVCAM een filmpje in te lezen met Final Cut Pro. De band is echter niet de allerhoogste kwaliteit, en dus wordt ongeveer iedere 2 minuten het capturen onderbroken met de melding dat er een fout op de tape staat. Dit is verschrikkelijk frustrerend, omdat FCP zich helemaal niet moet bemoeien met die tape. Ik wil gewoon capturen, en dat die een paar (voor mij onzichtbare) foutjes bevat zal me worst wezen.. Is 't mogelijk om ervoor te zorgen dat FCP gewoon door blijft capturen, ook als er een foutje op de tape staat??

Zoniet, zijn er dan misschien programma’s die dit wél kunnen?[/quote:c82f040e3f]

Hi,

Ik ben een nieuweling op dit forum.
ik weet niet of je de oplossing al gevonden hebt?

Mijn ervaring is een slechte tape kan ook het gevolg zijn dat de tape op een andere camera is opgenomen en zodoende een afwijking vertoont met je eigen camera.
Je kan eens een andere camera of DV-player proberen je hebt kans dat het dan wel goed gaat.
Zelf heb ik een JVCDVS2 de tweede generatie welke ook problemen geeft met sommige vreemde camera tapes.
Maar mijn Sony VX2000 camera geeft nooit problemen.
Ik zit op een Videoclub deze bezit een Sony GV-D1000E-PAL deze geeft ook zelden problemen.

Misschien zit het wel in de camera. JVC staat erom bekend nogal kieskeurig te zijn voor wat betreft de tape's die gebruikt worden. Mijn JVC bijvoorbeeld "blieft" absoluut geen sony tapes. Echter dat uit zich in; niet afspelen, blokvorming , of meldingen om een "headcleaning" te doen. Ik denk in jouw geval meer in problemen met de firewire verbinding. Misschien een andere (nieuwe?) kabel gebruiken