FCP en viewen op een externe monitor

Hoi, ik ben aan het monteren en heb een externe monitor en een camera te pakken gekregen... Mijn setup: iMac via Firewire uit naar DVCAMcamera firewire in. Vandaaruit via tulpstekkers naar een scart om zo de tv in te gaan.

Als ik nu aan het monteren ben, zie ik de beelden wel op de mintor, maar enkel als ik stil sta in de timeline. Dus van zodra ik begin te spelen in de timeline, blijft de tv gewoon het vorige beeld geven…

Iemand???

Graag snel!!

Txs & Grtz
Koen

Appletje F12 = refresh all frames. misschien werkt dat.

succes.

nope....still the same

Kijk een onder AV settings: AVdevices. dan moet je ff klooien met Mirror opties ( aan / uit ) Mirror zorgt ervoor dat het beeld via FW uit gaat en op je eigen monitor ook loopt.

Misschien werkt dit wel,
Succes

View > External Video > All Frames (staat soms op 'off')

en bij

View > Video Playback > Apple FireWire PAL (720x576)

En staan je sequence-settings goed?

Ik hoop niet dat het al te off-topic is, maar kan dat in FCE ook, dat je op een TV je beeld bekijkt? Begrijp ik goed dat je de TV dan aan de camera hangt?

(Mijn vader overweegt namelijk een Mac te kopen met FCE.)

Ja coly, dat kan zonder problemen...het 'enige' verschil met FCP en FCE is dat FCE speciaal gemaakt is voor DV materiaal en FCP een Pro versie is ;) en meerdere bestandsformaten (codecs) aankan en wat meer functionaliteit heeft met betrekking tot kleurcorrectie en wat rare filters enzo...

Met andere woorden: FCE is een wat ‘kalere’ versie van FCP…maar werkt prima!

check

[quote:9292f41da4]dan moet je ff klooien met Mirror opties ( aan / uit ) [/quote:9292f41da4] helpt niet

[quote:9292f41da4]View > External Video > All Frames (staat soms op ‘off’)

en bij

View > Video Playback > Apple FireWire PAL (720x576)
[/quote:9292f41da4]

Staat zo…

[quote:9292f41da4]En staan je sequence-settings goed?[/quote:9292f41da4]
Ergens speciaal waar i op moet letten??

Koen

[quote:b4beca7259="koen76"]Ergens speciaal waar i op moet letten?? Koen[/quote:b4beca7259]

Voor het gebruik met DV…moet het zo staan: [img:b4beca7259]http://home.wanadoo.nl/~benhur/jpg/FCPsequence.jpg[/img:b4beca7259]

Hoi,

settings stonden idd nog op NTSC.
Nu staan ze goed, maar nog steeds het zelfde probleem…

Ik werk wel enkel met JPGS, is dat een probleem??
Ik wil een slideshow met effecten op enzo…

Koen

Volgens mij lukt het "live" afspelen/extern viewen via Firewire alleen maar als je DV materiaal op een DV timeline gebruikt. De JPG's zullen dan eerst gerenderd moeten worden op de timeline met DV setting.

[quote:4461b994d1="koen76"]Hoi, settings stonden idd nog op NTSC. Nu staan ze goed, maar nog steeds het zelfde probleem.... Ik werk wel enkel met JPGS, is dat een probleem?? Koen[/quote:4461b994d1]

ahem…Als je dat nou eerst had gezegd… :mrgreen:

select, :apple: -R of alt-r voor de hele timeline renderen…
Wat je het beste kan doen: DV filmpjes exporteren van je jpegs ( en die weer importeren ) en dan daar mee gaan werken…Dan hoef je niet steeds iedere keer als je veranderingen aanbrengt je timeline te renderen…

succes

Ok, vanavond ga ik al mijn foto's in de timeline zetten, ik render ze allemaal (zonder een filter er op te zetten, bv deinterlace,) en zet ze op een Dv-cassette.

Vervolgens ga ik ze allemaal importeren als DV en dan laat ik jullie iets weten of ik tevereden ben…
en of ik mijn montage ‘live’ kan zien op mijn monitor…

Txs & Edit ze

Koen

Beetje laat misschien, maar je hoeft de boel niet terug te schrijven naar een dv cassette. Je kan gewoon een self contained movie exporteren en die vervolgens weer importeren. File -> export -> Quicktime movie.

Grt