[FCP] Exporteren zonder Quicktime compressie met Compressor

Hoi,

op een of andere manier krijg ik het niet goed voor elkaar om simpelweg een project via Compressor te exporteren naar een formaat dat op een Windows computer bekeken kan worden zonder de Quicktime plugin.

Eigenlijk zou ik dus een mpeg-2/mpeg-4 formaat bestand willen leveren dat op elke computer te bekijken is met de standaard decoders…

Eigenlijk vind ik wel aardig m’n weg in Final Cut Pro, maar op een of andere manier vind ik het exporteren naar de juiste formaten nog een hekel punt… :?

Thanks!

D'r zit toch een MPEG2-functie in Compressor? Die zou in principe op alle MPEG2-proof spelers (zelfs die van windhoos) te spelen moeten zijn.

Correct me if I’m wrong…

Ik weet niet wat je wilt exporteren qua bronmateriaal e.d, maar er vanuitgaande dat het DV video is, kun je gewoon in compressor bij de kolom settings, en dan onder advanced 'dv pal' kiezen. Vervolgens kun je in de inspector het formaat kiezen (mov of mpeg1/2/4 etc).

werkt voor vrijwel alle export settings, dus als je ander bronmateriaal hebt moet dit geen probleem zijn