FCP: Film capturen: 120 GB voor 20 minuten??

Ik ben met FCP een filmpje aan 't capturen. Na zo'n 20 minuten is echter mijn harde schijf vol, terwijl daar vantevoren toch echt 120 GB vrij was!! Voorheen had ik nooit problemen hiermee, maar blijkbaar is er iets gewijzigd in de instellingen. Iemand die weet wat ik in mijn instellingen moet veranderen??

BvD.

Hai Ya Weazel,

Je instellingen kun je op twee manieren veranderen.
-in je audio / video settings : bij capture hem instellen op waarschijnlijk : DVpal 48khz
-als je je capture window open hebt staan heb je ook je capture settings die moet dan ook op DVpal 48khz staan. Dan kan je daar ook zien hoeveel minuten je nog hebt.

Het kan zijn dat er iets mis gaat bij het capturen. Hij kan dan niet het filmpje afronden. Wat hij dan doet is dat hij het bestand net zo groot maakt als de beschikbare ruimte. Dus als je een hardeschijf van 120GB hebt maakt hij een bestand van 120GB aan. Dit bestandje is nutteloos dus kan je weg gooien en kan je weer leuk opnieuw gaan Capturen.

Is het misschien een nieuweschijf die niet MacOS extended geformateerd is ? Heb ik namelijk eens gehad. Krijg je een txt bestandje van 3,5 MB.

Ik hoop dat het beter gaat zo.

volgens het capturevenstertje kan ik nog 500 minuten filmen, dus het is inderdaad het 2e: hij kan 't filmpje niet afronden en maakt 't filmpje heel groot. Dit gebeurt alleen bij lange stukken capturen (het is een bandje van een uur).. Hoe kan ik deze fout voorkomen?

volgens mij kun je in de "preferences" instellen hoe lang een capture mag duren, bijv 30 min of 1 uur enz..

misschien een update ? of kijken of de lokatie (scratchdisk) een snelle hardeschijf is. Ik weet niet of je extern of dat je intern een extra HD hebt of dat je hem op de goede manier hebt ingesteld. Verder kan je idd je limiet stellen op 30min of gewoon uitzetten. Doe je bij je userpref. Kan zijn dat het alleen dit tapeje is. Dan zou ik hem op noncontrollable device zetten en alle opties van Abort on time code break off zetten in je userpref. Bij het capturen moet je wel nu alles met de hand doen (play drukken en op Now knop klikken) Dan nog eens proberen.

succes

2 mogelijkheden in je preferences heb je je max capture time voor 1 clip op 30 min gezet. Andere mogelijkheid, er staat daaronder de vraag : hoe vol mag ik je HD zetten, missien staat deze waarde te hoog

Ps: nooit op 0 ztten

Wat je ook zou kunnen doen is loggen en batchcapturen...je selecteert zo de bruikbare footage in offline files, daarna kies je 'batch capture'. Dit gaat alleen op als je geen tijdcodebreaks op je tape hebt. (Meestal veroorzaakt door terugkijken materiaal en dan weer beginnen met opnemen)

gr, B