FCP: i/o error

ik probeer een oude FCP-quicktime te openen, maar krijg 'i/o error'.

Het origineel was vrij groot, het bestand x is bij exporteren blijkbaar opgesplitst, in een deel van 2GB (x-av1) en een van 1.2 GB (x-av2). Ik heb dus drie bestanden, waarvan degene zonder -av mijns inziens de ‘moeder’ moet zijn, zij (x) is ook 2GB (wat ik ergens raar vind, ik zou 3,2 verwachten, of iets heel kleins als verwijzing, maar de save-tijd is dezelfde als x-av1, dus dat zal wel verwijzend bedoeld zijn). Ze openden toen, na archivering van het project natuurlijk nog probleemloos bij aanklikken van moeder x. Wat is kwijt?

Ze zijn destijds in FCP 4.5 of 5 (PPC) opgemaakt en later naar een archiefdisk verplaatst; nu werk ik in FCS (Intel), maakt dat uit? Het zou toch niet. Of moet ik ze op de een of andere manier hardhandig samenvoegen?

Geen van de bestanden wil geopend worden, steeds ‘i/o error’. Hoe krijg ik 'm weer aan de praat? Het is de enige kopie in mijn archief, ik heb geen zin in recapturen!

Ik ben bang voor je dat recapturen toch echt de enige optie is op dit moment. Dan heb je al het materiaal tenminste weer clean en zonder problemen. Anders ga je door met rommelen aan materiaal wat eigenlijk niet helemaal lekker is. En dat is vragen om problemen.

Wat ze hier dan altijd zeiden…
After ‘Major Screw up’ comes ‘General Error’

En dan is je project helemaal niet meer te redden, succes ermee!

Tja.. Ik heb maar een piepklein stukje nodig, lager resolutie maakt ook niet uit. Dus ik denk maar een dvd-kopietje ga rippen..

voor de vorm dan: wat houdt die fout eigenlijk in en wat zou ik kunnen ‘rommelen’?

'Waarschijnlijk' komt dit door 'corrupte sectors' op je HDD waar toevallig dat materiaal staat. Dus een corrupt bestand. Je kan dit wel met verschillende tooltjes proberen op te lossen, maar of het werkt is een tweede.

Je kan idd het beste met een progje zoals mpeg streamclip je oude dvd rippen. Kan je netjes alles weer omzetten naar quicktime :wink:

Succes!