FCP instellingen; wie kan mij helpen?

Hallo forumleden,

Ik heb laast bij de start van een nieuw project de FCP-prefs weggegooid en heb nu problemen.
(misschien is het toeval, maar ik ga er even van uit dat er iets verkeerd staat)
De laatste tijd doet mijn geluid in FCP het niet goed. En soms ook een vreemd blokje in het beeld.
Op de camera teruggekeken is het geluid en beeld wel goed.
Als ik met FCP 4.0 de clips laad, heb ik op de tijdbalk af en toe een rare geluidpiek, of soms een stukje ( 1 of 2 frames) het ontbreken van geluid.
Ik heb na het weggooien van de FCP prefs misschien wat verkeerd ingesteld. (??)
Op dit moment ben ik bezig alles weer na te lopen, maar ik heb de indruk dat ik steeds verder in het instel-moeras terecht kom.

Nu vraag ik mij af hoe ik op een eenvoudige manier de FCP-instellingen voor een gewone gebruiker kan vinden.
Ik zie veel zaken in de Systeeminstellingen, de User-instellingen en de AV-instellingen, die allemaal fout ingesteld kunnen worden. En dan kan je per tabblad ook nog dieper in de instellingen.
Van de Manual kan ik natuurlijk wijzer worden, maar het is nogal veel en veel verspreid.
Kortom: kan ik ergens een soort gewone-nederlandse-filmer-instellingen voor FCP vinden?
Of van iemand??

iMac 1,25 TFT met 160 GB HD; OS-X 10.3
Camera: Panasonic NV-DS38

Alvast dank!

Het is niet zo heel moeilijk, onder het Final Cut Pro in je bovenste balk staan naast de diverse prefs ook iets als 'easy set up'. Als je geen gekke dingen doet kun je dat altijd gebruiken. Kies dan voor DVPAL 48 KHz als je met gewoon video werkt. Heeft je camera een breedbeeld functie, die je gebruikt, moet de anamorph instelling gebruiken.

Het enige wat je moet (of kan) aanpassen is de auto safe tijd en het ‘maximaal vrije opslagruimte’
wees niet te zuinig!

En oja de nieuwe instellingen werken meestal alleen bij een nieuw project! Mocht je probelemen ondervinden in een bestaand project, moet je checken of de setting van je clip het zelfde zijn als die van je sequence (is te zien in je browser)

Wat betreft de audio piek, geen idee. De blokjes in beeld kan ook van alles zijn, van een corrupte clip t/m te weinig geheugen.

Succes Allard

Zorg ervoor dat je FCP altijd op DV pal 48KHZ hebt staan.

Kan zijn dat je dropped frames hebt tijdens capture. Je kunt report dropped frames aanvinken,
Bij de system setting onder playback control RT: op safe zetten, Video qality op low ( dit is voor de preview en niet de eindkwaliteit) Zorg dat FCP zoveel mogelijk ram heeft om te werken.

Heb je de film weer terug proberen te sturen via export naar de camera en hoe is de kwaliteit dan?