FCP: kopiëren in tijdlijn

Ik ben bezig met een clip waarvoor ik allerlei (nieuwe) dingen uitprobeer en merk dat sommige dingen me erg (te) veel tijd kosten. Met name als je met 40 lagen video werkt, werkt mijn onwetendheid van sommige aspecten van FCP erg omslachtig. Mijn vraag: als ik iets kopieer in de tijdlijn en dat vervolgens in de videolaag erboven wil plakken, zet FCP dat consequent op dezelfde videolaag, zelfs als ik toch duidelijk V2 of V3 aangeef.

Waarom?

Hoe krijg ik het in één keer goed?

Alvast bedankt,

Wolf

40 videolagen? Is dat niet een beetje veel? Ik werk normaal gesproken met 1 videolaag, max. 2 wanneer ik een fade oid. wil maken.

Oplossing voor je probleem kun je trouwens vinden via de volgende knopjes die voor je videolagen staan:

[img:03793c9abd]http://www.netfox.nl/macosx.png[/img:03793c9abd]

De videolaag waar het gekopieerde materiaal op moet komen moet je instellen zoals in het onderste vakje (dus zwart). Bij de videobalk waarbij het materiaal niet moet opkomen is dus het vakje leeg.

[quote:d8e928cc89="netfox"]40 videolagen? Is dat niet een beetje veel? Ik werk normaal gesproken met 1 videolaag, max. 2 wanneer ik een fade oid. wil maken.[/quote:d8e928cc89]

Bedankt voor de opheldering. Ik doe iets (animatie) wat ik waarschijnlijk in After Effects oid zou moeten doen maar die programma’s beheers ik niet, dus vandaar dat ik in FCP met 40 lagen zit te fröbelen…

:o 40? bizar veel. Ga eens motion leren ofzo :) en je kan ook die balkjes waar v2 of v3 bij staat 'loskoppelen' van v1, en vastkoppelen aan v2 of v3. Dan komt het daar terecht.

Werkt dat nog wel fatsoenlijk met zoveel lagen :P?

Of ben je ze als in AfterEffects trapsgewijs aan het neerzetten?

Maar bovenstaande is wel de tip.

[quote:c415be730e="postman"]Ga eens motion leren ofzo :) [/quote:c415be730e]

Heb je nog een paar maanden over die ik kan lenen? :slight_smile: Ik wil ook Photoshop, DVD Studio Pro, Flash en Soundtrack beheersen, dus maak daar maar een paar jaar van… :lol:

afhankelijk van hoe uitgebreid je gaat, is motion wel in een paar dagen te leren. Goed boek kopen helpt :)

[quote:2bc54851d4="netfox"]40 videolagen? Is dat niet een beetje veel? Ik werk normaal gesproken met 1 videolaag, max. 2 wanneer ik een fade oid. wil maken.[/quote:2bc54851d4]

Ach, zit nu op 79 video lagen voor een project dus valt nog mee. :lol: