FCP montage TV settings

Ik heb een montage gemaakt in FCP5en deze moet gedumpt worden op tape om te worden uitgezonden op televisie. Het is de eerste keer dat een door mij gemaakte montage op televisie komt. Da's leuk, maar weet iemand wat voor video en audio settings je moet gebruiken voor uitzend kwaliteit?

Om te beginnen....

Kleurenbalk tot 00:01:52:00

Start TC 00:02:00:00

Geluid: Maximaal niveau -9 DBFS (=0db PPM)

En wat de drager betreft, ik betwijfel of je DV tapes als uitzendkopie mag aanleveren, maar pin me daar niet op vast. Ik adviseer je voor de specifieke bepalingen voor uitzendkopieen contact op te nemen met Hilversum…

Succes…

Groet!

Het bronmateriaal is afkomstig van een professionele camera(man). Geen DV. Mischien moet ik mijn vraag specifieker stellen. Is het nodig om een codec te gebruiken om het op band te dumpen?

Neen, niet bij mijn weten.

Mag ik weten wat voor uitzending het is? Ben wel benieuwd naar montages in FCP5, aangezien ik daar ook op over ga…

Je moet toch wel weten wat je moet aanleveren. Heb je met DV copies gewerkt? Was het orgineel op BETA gedraaid (digi, sx, sp) dan moet je nog een online doen. Uncompressed codec dan.

En 00:00:02:00 start TC is niet altijd hoe ze het willen. Heel veel wordt om 10:00:00:00 gemastered