FCP probleem

Hoi beste FCP gebruikers, ik hoop dat jullie mj verder kunnen helpen uit de ellede, Het probleem is als volgt......bij elke handeling krijg ik het gevreesde lopertje en er valt gewoon niet meer mee te editen.

Is iemand met dit probleem bekend en zoja is er een oplossing?

Ths alvast

Tsja dat kan van alles zijn

• harde schijf vol?
  • opnieuw opgestart?
  • permissies hersteld?
  • pram gezapt?
  • loopt er iets in de achtergrond mee?
  • hoe groot is het project?
  • laatste updates opgehaald?

Daarnaast op welk systeem draai je?
bv

Snap niet precies wat je met het lopertje bedoelt, maar ik ga er maar vanuit dat het betekent dat ie erg traag is. Bij mij scheelt het erg veel als ik me beperk tot het openen van één sequence. Hoe meer ik er tegelijktijd in de timeline open heb, hoe langzamer het gaat. Kan dat misschien het antwoord zijn dat je zoekt?

Hoewel dit niet helemaal hetzelfde is als waaraan ik me wel eens aan erger: preferences weggooien is soms een wondermiddel. Het houdt wel in dat je daarna zaken als scratch-disks en external editors opnieuw moet instellen.

Thx, ik ga kijken of ik de boel weer kan oplappen met jullie iedeeen.

By the way

Dual 2GHz G%
3GB DDR

[quote:6298a5d2c1="Liam"]Hoewel dit niet helemaal hetzelfde is als waaraan ik me wel eens aan erger: preferences weggooien is soms een wondermiddel. Het houdt wel in dat je daarna zaken als scratch-disks en external editors opnieuw moet instellen.[/quote:6298a5d2c1]

weet wel dat je dan meestal ook je serienummer weggooit en dus bij het opstarten weer op zoek mag gaan naar waar je dat ook al weer gelaten had.

Je machine is in ieder geval snel genoeg.Kijk eens of je de laatste security updates van je OSX hebt. Welke versie van FCP draai je?
Wat gebeurt er als je een nieuw project begint en een reeds bestaand QTfilmpje importeerd en op de tijdlijn zet? Weet je wel zeker dat je de instellingen hebt DV-PAL?

[quote:d493d5ad4b="inberlin"][quote:d493d5ad4b="Liam"]Hoewel dit niet helemaal hetzelfde is als waaraan ik me wel eens aan erger: preferences weggooien is soms een wondermiddel. Het houdt wel in dat je daarna zaken als scratch-disks en external editors opnieuw moet instellen.[/quote:d493d5ad4b]

weet wel dat je dan meestal ook je serienummer weggooit en dus bij het opstarten weer op zoek mag gaan naar waar je dat ook al weer gelaten had.[/quote:d493d5ad4b]

Nee, het serienummer van FCP is zeker weten niet opgeslagen in de preferences. Dat nummer hoef je pas te gaan zoeken als je alles wat met FCP in de naam hebt weggedaan en het vervolgens opnieuw wilt instaleren.