FCP: registratie?

Hoi,

ik heb net een 2dehands FCP 4 gekocht. Bedoeling is dat ik voor 199 € kan upgraden naar FCP Studio :slight_smile:

Nu zou ik graag willen weten of ik daarvoor in aanmerking kom, door mijn serial te checken. Dat ik dus zeker ben of het om een retailversion gaat. Is er een manier om dat te checken op de apple website?

Op de sticker van FCP 4 staat wel FCP 4 RETAIL, maar ik zie nu dat de verkoper de barcode uit de doos heeft geknipt. Dat was voor een korting terug te krijgen. Zou het hier over een EDU korting gaan???

Ik ben het zelf niet gaan halen, dus van die barcode wist ik niets…

Txs.
Koen

Je hebt als het goed is bij FCP "stickers" of blaadjes met stickers gekregen met de serial nummers. Daarmee kan je checken of het kan. Verder moet je alle installatie DVDs insturen en dit formulier

click mij!

[quote:914501c3e3]Je hebt als het goed is bij FCP "stickers" of blaadjes met stickers gekregen met de serial nummers. Daarmee kan je checken of het kan[/quote:914501c3e3]

Dat vraag ik dus: waar kan ik dat checken??

Over de install dvd’s…Bij FCP 4 zit maar 1 install dvd, de rest zijn LiveType data en Soundtrack Loops. Die hou ik toch bij, niet??

PS: ik heb net de site voor registratie gevonden, en dat lukte…nu ff wachten op een mail met bevestiging, denk ik.

Txs

[quote:4d1416d087="koen76"] Over de install dvd's....Bij FCP 4 zit maar 1 install dvd, de rest zijn LiveType data en Soundtrack Loops. Die hou ik toch bij, niet??[/quote:4d1416d087]

Je moet alles inleveren. Je krijgt alles brand spanking nieuw

[quote:a5978a9072="Meneer Guggenheimer"][quote:a5978a9072="koen76"] Over de install dvd's....Bij FCP 4 zit maar 1 install dvd, de rest zijn LiveType data en Soundtrack Loops. Die hou ik toch bij, niet??[/quote:a5978a9072]

Je moet alles inleveren. Je krijgt alles brand spanking nieuw[/quote:a5978a9072]

Ik heb tot twee keer toe de apple store hotline gebeld (zo duidelijk is de site) en mij is tot 2 keer toe verteld dat ik alleen de installatie DVD van finalcut hoe in te sturen, ook van de production suite…

Afwachten dus, onze aanvraag is nu onderweg naar ireland…

Zeg Guggenheimer, jij hebt toch ook een intel Mac? Heb jij al je DVD's teruggestuurd en zo ja, weet je of je ook een aankoopbon mee moet sturen? Ik kom er op de site niet uit. Erg veel vaagheden en weinig concreets daar.

[quote:d4fd7f65b7="Koen 1980"]Zeg Guggenheimer, jij hebt toch ook een intel Mac? Heb jij al je DVD's teruggestuurd en zo ja, weet je of je ook een aankoopbon mee moet sturen? Ik kom er op de site niet uit. Erg veel vaagheden en weinig concreets daar.[/quote:d4fd7f65b7]

lol idd vreselijk vaag, hier ging dus mijn 2e belletje over. Je moet je aankoopbewijs van de koop van het originele pakket meesturen, een print van je mailtje uit de applestore is ook goed. Maar de vriendelijke meneer aan de andere kant van de lijn, zei dat een printje van de offerte ook goed genoeg was…

we wachten dus maar dapper af…

[quote:6d3709bb77]Je moet je aankoopbewijs van de koop van het originele pakket meesturen, een print van je mailtje uit de applestore is ook goed[/quote:6d3709bb77]

Dat denk ik dus niet. Je moet gewoon de installatie dvd opsturen NADAT je het bestelformulier hebt ingevuld. Dat formulier moet je mee sturen (dat zullen ze bedeolen aan de telefoon).

DIt staat op de website:

Bestelprocedure
Vul het formulier voor de universele Final Cut Studio-upgrade in, verstuur het en klik op de knop ‘Bestel nu’ om je bestelling te plaatsen bij de Apple Store. Druk het formulier af, voeg je webbestelnummer toe, dateer en onderteken het formulier en stuur het samen met je originele installatie-dvd('s) naar

Lijkt me duidelijk…

Maar wat als je een dvd opstuurt die dan een EDU versie blijkt te zijn?? Zou je die dan kwijt zijn??
En waar kan ik de serial checken op de Apple Website??

Txs

waarom wil je persé je 'serial checken'? Apple rept niets over educatieve versies, dus vallen die er ook gewoon onder. Mocht later blijken dat deze niet onder het omruilprogramma vallen, krijg je gewoon netjes je dvd's terug hoor.

Ik heb nog geen universal swap aangevraagt (wel upgrade gedaan) maar ga dat volgende week doen want ik begrijp dat ze gereleased zijn.

Met de upgrade naar FCS heb ik formulier, discs en bon meegestuurd

[quote:4120678682="koen76"][quote:4120678682]Je moet je aankoopbewijs van de koop van het originele pakket meesturen, een print van je mailtje uit de applestore is ook goed[/quote:4120678682]

Dat denk ik dus niet. Je moet gewoon de installatie dvd opsturen NADAT je het bestelformulier hebt ingevuld. Dat formulier moet je mee sturen (dat zullen ze bedeolen aan de telefoon).[/quote:4120678682]

Aan de telefoon met de Apple Store, is mij verteld dat ik de aankoopbon van de software die je terugstuurt, mee moet sturen. Natuurlijk ook alle bonnen en formuliertjes die je in moet vullen…

Ik heb dus braaf gedaan wat mij door de medewerker van de Apple Store verteld is.

EDUs komen volgens mij niet in aanmerking [kan ik me herinneren dat ik dat ergens heb gelezen]

ik hoefde geen bon in te leveren en als het goed is [telefoontje en mailtje met apple hotline] krijg je je
DVD terug als je pakket niet wordt geaccepteerd voor upgrade fullfillment.

hmmm... maar hier staat weer:

’ You must have purchased Final Cut Studio Retail (M9911Z/A), Final Cut Studio Upgrade from Final Cut Pro (M9912Z/A), Final Cut Studio Upgrade from Production Suite (M9913Z/A), or Final Cut
Studio Academic (M9916Z/A) to participate in this program <snip>’

dus toch weer studio academic…

enfin… je kan het iig proberen.

Ik ben er nu wel zeker van dat ik geen EDU versie heb.

Ik dacht ook altijd dat EDU versies niet in aanmerking konden komen voor Upgrades, maar ik kan mis zijn.

Ik ga zeker en vast mijn dvd opsturen, en dan zien we wel. Normaal mag het geen probleem zijn.
Zou je dan een volledige FCSTudio box toegeleverd krijgen thuis, dus met manuals etc, of enkel een paar dvd’s??

Ben wel eens benieuwd naar jullie ervanringen in deze. Dus van zodra jullie je upgrade hebben, kunnen jullie iets laten weten??

Txs!!

bij mij staatie op dit moment nog als:

probable shipping date 29/03/2006

dus als ik m binnen heb hoor je het nog wel [als ik het niet vergeet]

UPDATE: nou ze hebben me gisteren gemaild dat ze toch echt een aankoopbewijs willen hebben. na een telefoontje met apple shop online; heb ik ze een kopiefactuur opgestuurd gisteren.

Damn.... Die heb ik uiteraard niet...

Mss nog eens bellen met de verkoper van de FCP, mss heeft die het aankoopbewijs nog.
Op de Apple discussions is er al iemand die de upgrade heeft aangekregen.

het is blijkbaar enkel de dvd’s zonder doos, en zonder manuals…

Spijtig…

K

oew.. nou als dat het geval is; zijn die manuals vast wel te bestellen lijkt mij zo. je hoort mij ook niet klagen hoor. minder dan de helft betalen voor het volledige legale pakket (=

je krijgt enveloppe : 8 schijfjes met alle installs 2 boekjes met enduseragreement en een installguide [incl. serial]

mooi zat eigenlijk (-;

ff installeren hoor

Hier ook alles binnen. Inclusief Tiger... Even een paar projectjes afronden en daarna de boel maar eens schoonmaken en herinstalleren..

Wat is het slimst? Upgraden naar tiger, of schone installatie???
(en indien dat laatste, hoe krijg ik mijn toelie het beste mee?? (sorry trouwens voor het offtopic…))