FCP X bestand opslaan

Heb net een test video gemaakt om een beetje FCP X te leren kennen , dit lukt nu aardig .

Wil het bestand nu via > share>export movie - naar mn HDD zetten , maar ik krijg steeds te zien dat hij er een MOV voor QuickTime van maakt welke setting ik ook probeer .

Kan dit ook anders , MOV wordt namelijk niet door mn media speler (Xstreamer) afgespeeld .

Hoe te handelen ?

Voor zo ver ik weet, kan het alleen maar naar MOV. Wel zou je het daarna kunnen converteren met MPEG streamclip of Aunsoft video convertor o.i.d.

Export gaat altijd naar mov. Maar belangrijker is welke codec je gebruikt. Standaard export is in 'ProRes' wat andere apparaten niet afspelen kunnen, maar je moet voor H.264 kiezen (zie codec opties export) of kies voor delen naar 'Apple devices' en kies bijvoorbeeld naar Mac / Pc, dat zal je media player wel aan kunnen.

@ Qmagic,

Inderdaad h.264 en Mac/Pc zijn wel af te spelen via mn mediaspeler.

Wel valt me op dat in biede bestanden een stukje uit Imovie geïmporteerde animatie van een wereldbol met daarop een bewegende lijn van plaats naar plaats ,erg schokkerig wordt weergegeven , enig idee waaraan dit ligt ?

Wat ik nog weten wilde , als je via Expoert movie wil exporteren heb je de keuze uit div codec's oa div Apple ProRes en div XDCam waar worden die dan voor gebruikt , DVCProHD werkt bij mij ook niet op mn MP is dit ook toch een MOV bestand ?

Thx

Kun je niet via compressor converteren naar een ander formaat? Volgens mij heb je daar uitgebreidere opties

[quote]Wat ik nog weten wilde , als je via Expoert movie wil exporteren heb je de keuze uit div codec's oa div Apple ProRes en div XDCam waar worden die dan voor gebruikt , DVCProHD werkt bij mij ook niet op mn MP is dit ook toch een MOV bestand ?[/quote]

Een MOV bestand is alleen maar een container, net als mkv, avi, etc.
Dit zegt niks over de video codec. De codecs XDCam, DVCProHD is alleen geschikt voor de professionele wereld die met de professionele camera's werken, hier doe je als consument helemaal niks mee, dus vergeet die codecs. ProRes is de (standaard) codec van Final Cut voor goed te kunnen monteren.

Alle Media players ondersteunen met Quicktime (mov/mp4/m4v) alleen de H.264 codec.
Dus je kan wel in ProRes exporteren (om de beste kwaliteit te behouden en dat je later een keuze maakt naar welk eindresultaat je wilt).
Maar in jou situatie (voor de meeste mensen overigens) zal je het eindresultaat zal je naar H.264 (mov) moeten exporteren, of direct naar bluray of dvd in FCPX.

[quote]Wel valt me op dat in biede bestanden een stukje uit Imovie geïmporteerde animatie van een wereldbol met daarop een bewegende lijn van plaats naar plaats ,erg schokkerig wordt weergegeven , enig idee waaraan dit ligt ?[/quote]
Waarschijnlijk is het video in de wereld bol in 29,97 fps (ntsc) en jou project 25 fps (pal), als je een video met 29,97 fps op een 25 fps tijdlijn zet gaat dat altijd stotteren.

Bedankt weer is me nu goed duidelijk .

Die wereld bol is een standaard animatie uit IMovie , bij een vorig project met toen nog Sony Vegas,had ik er geen last van .