ff mpeg avi naar dvd

1) Ik ben bezig met het overzetten van een avi speelfilm met srt ondertitels naar dvd met ffmepeg. Het lukt me alleen nog niet om de ondertitel file mee te krijgen. Ik selecteer de file in filters en kies voor burn, alleen bij het eindresulataat zijn er geen ondertitels. Moet ik dit nog apart doen naderhand?

Als ik na het encoderen kijk in de doel map ziet ik daar een serie bestanden wat volgens mij vcd bestanden zijn mp2, mpv etc. Daarnaast wordt de dvd directory aangemaakt met een video_ts en audio_ts map. De audio_ts map is leeg. Als ik met de mac dvd speler de video_ts folder selecteer wordt er geen geluid afgespeeld. Als ik een van de vob files afspeel met mplayer wordt er wel geluid afgespeeld. Wat gaat er verkeer?

Doomed-do-Better,

Om even een deel van vraag 2 te beantwoorden. Dat er nog mp2, mpv bestanden op je hd blijven staan is omdat je waarschijnlijk “keep elementry streams” nog hebt aangevinkt hebt staan.

Voor de rest succes

Heb je wel decode with mplayer aan gezet, dit is altijd nodig als je de ondertitels wil meebranden, en heb je wel geluid als je de film in quicktime afspeelt.?

Mac the Ripper, dan Handbrake. Ondertiteling: met Titlelab de txt laden en exporteren naar QT tekst vind ik het meest betrouwbare en corrigeerbaar. Dat houdt dus in dat je met QTpro alle kanten op kunt als je de tekst geïmporteerd hebt. Het is een heel makkelijke procedure. De QT film brand je dan met Toast als DVD. Proberen waard.

Het is bij mij met ffmpeg zo vaak fout gegaan, vandaar deze procedure :wink:

Greetz,

Paul