ffmepegX

Ik heb eeb Imovie-film van ruim 2 uur geencodeerd met ffmpegX, met de bedoeling een Video_TS bestand te krijgen. Daarna via Toast6 dit bestand branden op DVD. Helaas na 8 uur encoderen bleek er een [color=darkred:6ec8821d97]mpv-bestand [/color:6ec8821d97]te zijn gemaakt. Wat kan ik hiermee, kan ik dit ook op DVD branden met Toast6 of moet dit bestand weer bewerkt worden. Evt. welke instelling is niet goed geweest, zodat dit bestand ontstond.

Waarom codeer je vanuit iMovie met ffmpeg als ik vragen mag?

Heb je geen vertrouwen in de coderingen van iMovie en iDVD?

MPV = MultiPhoto/Video. Een nieuwe standaard ontwikkeld door OSTA.
Lees verder hier: http://www.zdnet.nl/News.cfm?id=22893&mxp=41

Wat je er mee moet weet ik helaas ook niet.

iMovie en iDVD hebben niet die uitgebreide mogelijkheden om een ruim 2 uren durende film toch op een enkel 4,7Gb DVD te krijgen. Verder gebruik ik bij kortere films gewoon iMovie.

je zegt dat het ruim 2 uur duurt ,maar volgens mij krijg je nooit meer als 2 uur op een dvd. je zal je film moeten inkorten tot 2 uur dan gaat het wel.

Je kan zelfs tot 4 uur op een DVD krijgen voor zover ik weet.

Er is een truc om een groot project in 2 keer te maken,
en dat tezamen als 1 film op een DVD te branden…

Volgens mij kun je de letters mpv gewoon veranderen voor m2v, maar waarom gooi je de .mov file van imovie niet gewoon op toast?

[quote:5a166da648="macbos"]Volgens mij kun je de letters mpv gewoon veranderen voor m2v, maar waarom gooi je de .mov file van imovie niet gewoon op toast?[/quote:5a166da648]

Zie mijn eerdere opmerking hierover.
Ik ben blij met alle reacties, maar tot opheden nog geen oplossing van mijn probleem.

en als je bij ffmpeg onder toold of options author als dvd aanvinkt....dan moet je een video_ts folder krijgen..?

[quote:01f346cae9="macbos"]en als je bij ffmpeg onder toold of options author als dvd aanvinkt....dan moet je een video_ts folder krijgen..?[/quote:01f346cae9]

Helaas was dat maar zo. dan was het probleem opgelost.

Mpv is inderdaad hetzelfde als m2v en deze kun je gewoon muxen met je audio bestand in FfmpegX. Ik weet niet of je DVD SP hebt? Het mpv bestand kun je hierin gewoon importeren als het goed is. Als je geen DVD SP hebt en je wilt ook geen geld uitgeven aan een dergelijk programma kun je Sizzle proberen. Dit programma gebruikt alleen wel een ondertitel formaat dat ik niet ken. Over de grootte van je VIDEO_TS map moet je je ook nooit druk maken. Hiervoor gebruik in altijd Dvd2OneX.

[quote:92269b95b2="Skilip"]Mpv is inderdaad hetzelfde als m2v en deze kun je gewoon muxen met je audio bestand in FfmpegX. Ik weet niet of je DVD SP hebt? Het mpv bestand kun je hierin gewoon importeren als het goed is. Als je geen DVD SP hebt en je wilt ook geen geld uitgeven aan een dergelijk programma kun je Sizzle proberen. Dit programma gebruikt alleen wel een ondertitel formaat dat ik niet ken. Over de grootte van je VIDEO_TS map moet je je ook nooit druk maken. Hiervoor gebruik in altijd Dvd2OneX.[/quote:92269b95b2]

Het dmg bestand dat Sizzle maakt, hoe moet ik dit branden in Toast6 om een video-dvd te krijgen?

Volgens mij Disccopy/ Image File. Anders kun je het dmg bestand mounten door erop te dubbelklikken waardoor je de VIDEO_TS map kunt kopiëren.

[quote:212f5ec1a7="maassen"][quote:212f5ec1a7="Skilip"]Mpv is inderdaad hetzelfde als m2v en deze kun je gewoon muxen met je audio bestand in FfmpegX. Ik weet niet of je DVD SP hebt? Het mpv bestand kun je hierin gewoon importeren als het goed is. Als je geen DVD SP hebt en je wilt ook geen geld uitgeven aan een dergelijk programma kun je Sizzle proberen. Dit programma gebruikt alleen wel een ondertitel formaat dat ik niet ken. Over de grootte van je VIDEO_TS map moet je je ook nooit druk maken. Hiervoor gebruik in altijd Dvd2OneX.[/quote:212f5ec1a7]

Het dmg bestand dat Sizzle maakt, hoe moet ik dit branden in Toast6 om een video-dvd te krijgen?[/quote:212f5ec1a7]

Het dmg bestand was niet goed. Hoe kan ik een m2v cq mpv bestand openen in Sizzle. Is er een handleiding voor Sizzle. Ik denk dat ik iets niet goed doe. Het Video_TS bestand werkt niet. Ik krijg alleen een zwart scherm met de titel “resume movie”

Sizzle heeft een handleiding in het help menu. Ik denk dat je geen koppeling hebt gemaakt naar je film vanuit het menu???????

[quote:12eaab346e="Skilip"]Sizzle heeft een handleiding in het help menu. Ik denk dat je geen koppeling hebt gemaakt naar je film vanuit het menu???????[/quote:12eaab346e]

Niet zo’n handige handleiding. Hoe krijg ik bijv. een achtergrond in drop menu Background Image of Audio.

Drag and Drop! Ofwel in Finder een bestand pakken en naar het 'Drop Menu Background Image-veld' slepen.

[quote:b38187d09d="Skilip"]Drag and Drop! Ofwel in Finder een bestand pakken en naar het 'Drop Menu Background Image-veld' slepen.[/quote:b38187d09d]

Ik denk dat het gelukt is. Ik zal morgen een nieuwe DVD branden (thans geen meer voorradig) en het resultaat mededelen.

[quote:df30464962="maassen"][quote:df30464962="Skilip"]Drag and Drop! Ofwel in Finder een bestand pakken en naar het 'Drop Menu Background Image-veld' slepen.[/quote:df30464962]

Ik denk dat het gelukt is. Ik zal morgen een nieuwe DVD branden (thans geen meer voorradig) en het resultaat mededelen.[/quote:df30464962]

Helaas, het is niet gelukt. De dvd geeft in de dvd-speler een “bad-disk”. Op de computer kan ik ze met VLC afspelen.
Het dmg-bestand heeft 4 VOB-files en geen andere files . In Toast6 sleep ik de Video_TS map in data → DVD-ROM(UDF) en brand de DVD.
Wat doe ik fout.?

Sorry dat ik zo lat reageer! :oops: Heb je de AUDIO_TS map erbij gedaan?

[quote:85fdb5e1e1="Skilip"]Sorry dat ik zo lat reageer! :oops: Heb je de AUDIO_TS map erbij gedaan?[/quote:85fdb5e1e1]

:smiley:
Ik heb inmiddels een goede handleiding van Sizzle gevonden. Het is nu adv deze handleiding gelukt.
Probleem zat in de koppeling van titel en chapter (Toc en Title1). iMovie-film van 2uur en 10 minuten staat thans op een dvd.

Hartelijk dank voor jullie reacties. :smiley: