FFmepgosx MPEG2 file?

Hallo Allemaal,

Wil een WMV file ( filmpje ) converteren zodat ik deze ook op mijn Appeltje kan bekijken.
De [b:59803140a7]FFmepeg [/b:59803140a7]geinstaleerd intussen ook de benodige file maar ja dan de [b:59803140a7]MPEG2[/b:59803140a7]enc.
Ik krijg het niet voorelkaar, verschillende sites geweest, ook op de site die de speler aangeeft.
Maar wat is nou de boedoeling, als ik donload [b:59803140a7]MPEG2[/b:59803140a7] klik krijg ik een soort script te zien, moet ik die in een script zetten? of is er een andere oplossing?
Ben een behoorlijke leek in dit soort dingen of heeft iemand [b:59803140a7]een kant en klare MPEG2enc[/b:59803140a7]. voor mij?
Of kan iemand dit in begrijpelijke taal voor een leek uitleggen wat ik moet doen.

Ben benieuwd naar de reakties,
Bert. :roll:

Je kunt ook gewoon de Windows Media Player voor Mac downloaden en daarmee de WMF bekijken....

Stijn

Stijn,

Bedankt voor het antwoord, maar om meteen mijn appel vol te gooien met windows, nou nee was blij dat ik van windows af was.

Maar kan nou niemand mij aan zo’n mpge2enc file helpen? :sealed:

Ben de hele handel nu aan het uploaden naar: http://home.wanadoo.nl/kilajamo/

Rail bedankt,

Maar die MPEG2en.txt file, wat moet ik daar mee doen?
Moet ik die nog converteren in scrip file of zo? :wink:

Als je ffmpeg opstart verschijnen er een aantalopties die je moet installeren waaronder mpeg2enc. Klik op locate. Voor deze handeling moet je dit ”script” ergens op je harde schijf slepen of downloaden bij voorkeur in je ffmpeg-map. Zoals gezegd: klikoplocate en lokaliseer je mpeg2enc script. Klik hierna op Install.....et voila. Allen bij mij is het zo dat om een of ander onverklaarbare reden, ikiedere keer als ik ffmpeg opstart al deze scripts opnieuw moet installeren (vaag!) Ook stopt deze encoder er na een procent of 4 mee. Misschien weet iemand wat hier het probleem is?

Met de "ffmpegX engines installer" laad je mpeg2enc, mencoder en mplayer ergens in de catacomben van X (Ik weet dat het werkt maar snappen doe ik het ook niet) Deze drie items moet je dus appart downloaden. Met die "ffmpegX engines installer" geef je dan aan waar op de computer die files staan die je hebt gedownload (ik heb ze maar in dezelfde map gezet als de installer). Meer hoef je met die files niet te doen. Vervolgens draai je de "ffmpegX_0.0.9h_installer" die de applicatie zelf installeerd in programma map. Bij een update hoef je alleen maar de opvolger van de "ffmpegX_0.0.9h_installer" te draaien.

Succes, Jan

[quote:cd1ecaab38="Rail"]Met de "ffmpegX engines installer" laad je mpeg2enc, mencoder en mplayer ergens in de catacomben van X [/quote:cd1ecaab38]

Die mencoder en mplayer zijn verpakt in die “ffmpegxbinaries.sit” Even unstuffen waarna je die ook met de “ffmpegX engines installer” kunt aanwijzen.

Heren,

Bedankt voor de tips, zoals ik het begrijp hoef ik alleen die mpeg2enc.txt file ergens plaatsen en instaleren met de FFmpeg installer.
Wat ik niet snap is dat een txt file geinstaleerd kan worden maar goed zoals ik al schreef ben een leek op dit gebied.
Dus vanavond maar eens thuis proberen als alles werkt.
Tot zover bedank. :mrgreen:

[quote:7fa27f1a55="MacEagle"]Heren,

Bedankt voor de tips, zoals ik het begrijp hoef ik alleen die mpeg2enc.txt file ergens plaatsen en instaleren met de FFmpeg installer.
Wat ik niet snap is dat een txt file geinstaleerd kan worden maar goed zoals ik al schreef ben een leek op dit gebied.
Dus vanavond maar eens thuis proberen als alles werkt.
Tot zover bedank. :mrgreen:[/quote:7fa27f1a55]

NEE !!!..die mpeg2enc mag GEEN txt file zijn, het moet een wit ikoontje zijn, als het een tekstikoontje is, vraag me niet waarom, dan doet de boel het niet…er mag dus GEEN .txt achterstaan…
Zorg dat als je die file download dat je control klikt en dan opslaan als ervoor zorgt dat de file als binary binnenkomt anders werkt de boel gewoon niet…verder is het een fluitje van een cent om de installer die in ffmpegx zit zijn werk te laten doen, kwestie van hem even aangeven waar alles staat en hij doet zijn werk…

NEE !!!!...die mpeg2enc mag GEEN txt file zijn, het moet een wit ikoontje zijn, als het een tekstikoontje is, vraag me niet waarom, dan doet de boel het niet...er mag dus GEEN .txt achterstaan.... Zorg dat als je die file download dat je control klikt en dan opslaan als ervoor zorgt dat de file als binary binnenkomt anders werkt de boel gewoon niet

Okay nou wordt hoogeschool voor mij, het is een TXT fil, dus wat moet ik nou doen???

1. downloaden en gleijk op de control ( apple) knop klikken? en opslaan als???
  2. Kan ik TXT weghalen???
  3. Graag tips, :?
    Had ergens ook in forum gelezen dat je txt weg moet halen maar dat werkte ook niet want hij blijft aangeven dat het een txt bestand is.

Ik zie het... Als ik hem van mijn eigen site haal wordt het ook een textfile. Ik heb hem nu eerst omgezet naar .bin en weer op die site gezet. Als ik hem nu ophaal is het wel na uitpakken een wit file. Probeer het nog eens...

Beste rail,

bedankt voor het antwoord dit is wat ik wou weten.
Vanavond even proberen, nogmaals bedankt
:mrgreen:

Rail,

Bedankt alles werkt, alleen de wnv file wil niet maar de voor de rest kan ik alles omcoderen.
Ik denk dat een wmv3 file wel werkt.
nogmaals bedankt. :smiley: