ffmpegX alternatief?!

Ik draai nu ook een tijdje mee in de Mac-wereld en ben sindskort dan ook in het bezit van een PM G5 met een DL DVD-brander. Super allemaal... maar er zit me toch één ding dwars. Hoe kan het dat er geen andere programma's dan ffmpegX beschikbaar zijn die bijv. een .avi en .srt naar DVD omzetten!? Op Windows zijn er zeer veel converteer-applicaties waaronder Avi2DVD en WinAvi met als resultaat een superkwaliteit DVD met chapters, ondertitels en menu's. Dit soort programma's lijken mij vrij makkelijk te porten naar een Mac of is dit niet het geval?!

Diotav

Jammer maar helaas. Dat valt inderdaad nog vies tegen. Ik blijf hopen op .SRT support in Toast 8...

Wat is er mis met ffmpegx?

De kwaliteit na het converteren in ffmpegX is toch minder ...

dat lijkt me eerder een kwestie van de juiste instellingen kiezen

FfmpegX is absoluut een hoogwaardige mpeg2 encoder (weliswaar geen professionele), en niet erg gebruiksvriendelijk, veel trial and error, maar…absoluut goed genoeg!

Een simpel progje dat een srt-je met een avi tot een dvd authort, is er inderdaad niet voor osX, bij mijn weten.
Maar dat ligt volgens mij aan het simpele feit dat ondertiteling vooral een Nederlandse kwestie is. (In andere landen wordt meer ‘gedubt’ ) en daardoor weinig mac-softwaremakers zal inspireren om er iets voor te maken.
(In de VS is ondertiteling bijv. een non-issue. Een zaak voor doven en slechthorenden, en die ene Chinese Marshal arts film die ze wel eens in het Chinees willen horen.)

Ik zet de instellingen altijd zo hoog mogelijk ... dan nog is de kwaliteit minder?! :?

En kies je dan voor single pass of voor 2 of 3 pass ? Scheelt ook nog wel eens, evenals sommige filters.

of de 'Mpeg2enc' instelling begruiken voor dvd encoding, die is langzamer, maar hogere kwaliteit. en bij het tabje 'options' krijg je dan nog allerlei Mpeg2Enc opties te zien, die zeer bepalend voor het eindresultaat (en de encodingsnelheid) zijn.

Oké ... dan zou ik wel willen weten wat jullie allemaal aanvinken wanneer je bijv. een filmpje hebt van +/- 700MB. Ik verander de maximale grote in 4600MB en zet alles op best. Dan decodeer ik met mplayer en heb ik de optie letterbox aan staan. De ondertiteling zet ik trouwens op 100 zodat hij onderaan staat. Verder nog iets?

:slight_smile:

En nog iets ... hoe zetten jullie 2 .srt en 2 .avi om naar DVD? De .avi samenvoegen gaat nog met D-Vision 3. Maar wanneer je 2 .srt bestanden merged loopt het niet synchroom?!

srt's syncen en samenvoegen gaat met subsyncx http://www.megaupload.com/nl/?d=7BCIIAB5 (Is niet meer via de developer te downen, dus vandaar op deze manier.)

Ik draai ook SubSyncX maar wanneer ik 2 .srt bestanden samenvoeg lopen ze tijdens de film door elkaar heen?! Sorry dat ik zo lastig ben ... maar wil zoveel mogelijk te weten komen zodat ik steeds sneller de boel kan aanklikken en converteren.

Dit is raar ... ik heb een MPEG bestand en wil dit converteren naar DVD. Maar wanneer ik start geeft hij op ong. 33% aan "Failed"!? MPEG moet toch makkelijker te converteren zijn dan .avi?

[quote:cd4299e0c3="diotav"]MPEG moet toch makkelijker te converteren zijn dan .avi?[/quote:cd4299e0c3] Absoluut niet. MPEG is een formaat waar alle sporen in elkaar zijn versmolten ( muxed ) terwijl bij avi alles zijn eigen sporen nog heeft, wat hercoderen veel makkelijker maakt.

Is het dan beter om het eerst naar .avi te converteren?

[quote:108481c194="diotav"]Is het dan beter om het eerst naar .avi te converteren?[/quote:108481c194] Laat bovenstaande vraag maar zitten ... het is me gelukt met Toast Titanium 7! :P

Wat die 2 .srt's betreft... Je kan natuurlijk ook eerst die 2 aparte avi's met hun desbetreffende subs re-encoden en dan pas mergen.

Dat ga ik inderdaad is proberen ... maar naar welk bestandstype?