ffmpegX, kan de extra bestanden niet installeren?

Ik heb ffmpegX gedownload, omdat ik binnenkort een PSP wil gaan kopen en zo filmpjes wil overzetten :), nu heb ik die 3 extra componenten gedownload, maar kan ze niet installeren? Ik krijg de melding:

##cp: /Library/Application Support/ffmpegX/mpeg2enc: No such file or directory

Iemand hier een oplossing voor? Begrijp er niets van :stuck_out_tongue: Of ligt het aan Tiger?

je hebt duidelijk die file niet he je moet die prob nog installeren of anders staat hij elders

Die heb ik dus wel, heb hem ook geselecteerd, maar dan krijg ik dus die melding.

Klopt, ik krijg dezelfde melding... en ik heb echt alle bestanden.

Ik denk dat het een Tiger-probleem is… wachten op een update dus.

Wat ik wel vreemd vind, als ik die eerste binary download, dat moet dan met de ALT toets omdat ik anders de code te zien krijg ipv dat hij hem download, dan krijg ik op mijn desktop een A4 icoontje te zien, ipv een terminal achtig iets wat ik bij de andere 2 wel te zien krijg....

Dat komt omdat die derde een ander type bestand is...

Maar ik weet het niet… ik heb gelukkig ook nog een partitie met Panther, daar draai ik tot die tijd de programma’s mee die Tiger nog niet wil draaien.

hoi..

misschien lees ik cp verkeerd of snap ik cp niet.

Ik dacht dat de syntax voor cp als volgt was:

cp: /<pad naar lokatie bestaand bestand> /<pad naar nieuwe lokatie voor het gekopieerde bestand>

cp: /Library/Application Support/ffmpegX/mpeg2enc

in dit geval geef je aan waar je het file vandaan kopieert, de regel impliceert dat
mpeg2enc al in /Library/Application Support/ffmpegX/ staat.

ik denk dat het juist de bedoeling is dat mpeg2enc naar de plek moet worden gekopieerd die je eaangeeft: /Library/Application Support/ffmpegX/
De regel lijkt me dan ook niet compleet omdat je m.i maar een gedeelte van de syntax hebt gebruikt.

de regel moet er ongeveer zo uitzien:

cp: /map/waar/mpeg/is/uitgepakt/mpeg2enc /Library/Application Support/ffmpegX/

Uiteraard moet de ffmpegX map wel zijn aangemaakt op de juiste plaats, maar als het goed is doet de ffmpegX installer dat voor je…

just my 2 cts…

obi

Zelfs als je de bestanden met de hand op de gewenste locatie zet krijg je foutmeldingen... dus het gaat gewoonweg niet met Tiger. Ik heb al van alles geprobeerd, maar hij wil gewoon niet.

Officiele Reactie van de maker staat op het ffmpegx forum.

http://www.videohelp.com/forum/viewtopic.php?p=1290678

Met zijn tips is het mij inmiddels gelukt, en ffmpegx draait op Tiger.