ffmpegX vraag!!

Ok... hier is mijn probleem. Als ik een DVD rip krijg ik 1 .VOB file.. dat gaat allemaal perfect, maar zodra ik er dan een VCD of SVCD van wil maken.. LUKT HET NIET!! Het lukt niet als ik mpeg2enc gebruik.. je kan ook fast-mpeg1 of zoiets doen en dan krijg je ook een VCD en dat werkt dus gewoon goed, maar met mpeg2end lukt het niet. Ik krijg alleen een .mp2 file, terwijl hij eerst een .m1v of .m2v file aan moet maken. Ik heb mpeg2enc gewoon geinstalleerd en wat raar genoeg dan ook wel wil lukken is een .mov file omzetten...

Kan iemand mij helpen?!?!

Heb je andere versies van ffmpegx geprobeert? Je kan alle oudere versies ook nog downloaden. Je kan ook proberen de binaries opnieuw te installeren vanaf een ander plek op je HD. Zoek anders op dit forum naar tips: http://www.dvdrhelp.com/forum/viewforum.php?f=9&sid=7c59e76f717f7b8953232f3cffe84ca1 succes

Wat je ook nog altijd kan proberen is om zelf de parameters in te stellen in de terminal. Op deze manier heb ffmpegx niet nodig. Het zal alleen niet makkelijk zijn om de juiste parameters te gebruiken. Zoek veel op linux sites zou ik zeggen..

Ik heb nu de versie 0.0.4g gedownload en hiermee lukt het wel!!!!!!!! Alleen.. ik krijg de indruk dat de kwaliteit nu minder is.. kan dit? of is dit mijn inbeelding?!?!