figuur weghalen uit achtergrond met photoshop

Ik had deze vraag ook bij iemand persoonlijk neergelegd maar ja toch maar even algeem vragen Ik zal graag een figuur uit een achtergrond willen weg halen en ergens anders plakken met photoshop. Nu weet ik dat de achter grond effen kleur moet zijn. Misschien weet ook iemand een leuke turtorial die dit makkelijk uitlegt

In je Tools heb je de Lasso tool, die ziet er uit als een lus. Als je daarop klikt kun je ook kiezen voor de Polygon Lasso Tool. Met deze kun je een lijn prikken om je figuur heen. Een dubbelklik sluit je contour af.

Nu heb je een selectie van je figuur.
Deze selectie kun je eventueel nog wat verzachten via
Select → Feather, of Select → Modify → Smooth.

Knippen en plakken maar!

Nog twee tool mogelijkheden: -pennetje, hiermee kun je het figuur selecteren dmv angels te plaatsen enzo een selectie kader te creeren. -toverstokje, het maakt automatisch een selectie dit kun je instellen opkleur en gevoeligheid.

heb je de zoekfuncte al gebruikt?

[b:1c461a0179]topic 1[/b:1c461a0179]

[b:1c461a0179]topic 2[/b:1c461a0179]

sccs

Ik krijg hem mijn figuur wel mooi uitgesneden, maar na copie / plak in powerpoint geeft hij toch een witte achtergrond. Wat is daat aan te doen (=transperante achtergrond)? dank|

je kunt er een gif van maken met transparantie. verder zou je kunnen proberen of je met een uitknippad kunt werken in een eps en of word dat snapt. Als laatste kun je ook proberen een png file te maken met transparanttie, misschien dat word dat snapt....

die gif moet het sowieso doen.

sccs

Mijn dank is groot Maar er bestaat toch ook een techniek waarmee de effen achtergrond weg kan halen Dan heb je de figuur ook vrij weten jullie hoe dat moet? Want er zijn ook figuren die snij er niet zomaar uit Ik had dat ergens gelezen hoe dat moest kan helaas niet weer vinden. Het lijk me trouwen verstandig even een boek op halen van de bib over photoshop voordat ik blijf vragen.

[quote:25d8ce557c="was frans"]je kunt er een gif van maken met transparantie. [/quote:25d8ce557c]

gelukt! Mijn dank is ook groot!

Cane, voordat je in de boeken duikt kun je een bezoekje brengen aan de site van [url=http://www.russellbrown.com]Russel Brown[/url]. Staan hele goeie tutorials, tips en trucs op. Even zoeken of er voor jou ook iets bij staat.

[quote:13330f2e97] [url=http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=11169&highlight=vrijstaand+maken][b:13330f2e97]topic 1[/b:13330f2e97][/url]

[b:13330f2e97]topic 2[/b:13330f2e97]

[/quote:13330f2e97]

deze twee onderwerpen heb je wel al gezlen?

Post anders eens het plaatje dat je wil uitsnijden. Want er zijn 101 manieren om iets vrij te stellen. 8)

[quote:1a4af0b9ca="cane"]Mijn dank is groot Maar er bestaat toch ook een techniek waarmee de effen achtergrond weg kan halen Dan heb je de figuur ook vrij weten jullie hoe dat moet? Want er zijn ook figuren die snij er niet zomaar uit .[/quote:1a4af0b9ca]

Ik zou de effen gedeeltes selecteren middels het toverstafje, deze kun je op verschillende manieren instellen, kwestie van experimenteren.

OK micmac Dat wil heel goed magic staafje de achtergrond selekteren en daarna inner selekt als je de figuur wil Perfect !! Nogmaals thanks Maccers !!