...loopt wel op te geven over een Apple iPod (met zeker tonnen aan legale MP3’s?) maar geeft zijn nieuwe CD "Escapology" wel uit met het stickertje CopyControlled (see reverse for details). En wat staat daar? Dat je het ding overal af kunt spelen, maar Apple wordt niet genoemd.
Vergeten, denk ik nog en duw de cd in mijn Mac.
iTunes wordt gestart en vervolgens zie ik i.p.v. 14 nummers maar 5 nummers in de playlist. Waarvan het 5e de speelduur heeft van nr. 5 t/m 15. Nog niks aan de hand denk ik eerst. Maar vervolgens geeft dat ding toch een paar storingen! Weg luisterpret.
Van mij mag ie het aan zijn oren krijgen met die iPod.
Op een normale cd-speler doet het ding het vervolgens prima, evenals de speler van OS9. Maar ja, daarmee kun je ook niks kopiëren.
Dat denk ik ook niet, dat meneer RW himself daar wat mee te maken heeft.
Maar eh, misschien een stomme vraag, ik heb geen iTunes en ben gelukkig tot nu toe copy protected cd's tegengekomen.(Of liever gezegd,toch wel, maar ik koop ze gewoon niet uit principe, hoe graag ik ze ook wil :evil: ) Maar eh,kan je ze met een andere MP3 speler ook niet afspelen dan ? Hoe zit dat precies?
[quote:a0cddf8b71="MacAttack"]Nou ik denk dat mijnheer Williams niet veel met die beslissing te maken heeft hoor.[/quote:a0cddf8b71]
Weet ik, weet ik.
Maar op deze manier blijft er van een digitale hub en zo weinig spannends meer over.
Overigens: het cd’tje was betaald en het was niet de bedoeling er iets van te kopiëren. Daar weet meneer Williams natuurlijk ook niks van.
Eigenlijk is het wanprestatie: het ding doet het gewoon niet goed.
[quote:be5b98a56a="ElectricCat"]Maar eh,kan je ze met een andere MP3 speler ook niet afspelen dan ? Hoe zit dat precies?[/quote:be5b98a56a]
Het zijn geen MP3‘s, maar het is gewoon de normale audioCD.
Ik heb het nog geprobeerd met realAudio, QuickTime, SoundStudio en (o.k., ik geef het toe… Windows Media Player, maar ze geven geen van allen thuis.
Ik las overigens in een van de forums op de www.robbiewilliams.com (nee, dit is geen reklame) dat een van de bezoekers daar wel MP3’s kon rippen van deze cd. Die snapte er ook niets van, want hij had net zo’n stickertje erop zitten.
Ik gooi de cd nogmaals in de lade, wil het nog eens proberen via soundstudio (zit dus in het “open”-scherm van SoundStudio) maar wordt onderbroken door een venster van iTunes, die de CDDB op internet aan het raadplegen is. Ik wil daar op stop drukken en zie tot mijn stomme verbazing netjes alle 14 tracks op een rijtje in iTunes verschijnen…
Even voor de grap kijken of ik ze kan importeren in iTunes (RW heeft z’n geld al van me gehad).
Blijft natuurlijk wel de vraag wat copycontrolled nu eigenlijk inhoudt. Dat je het overal af kan spelen of zo? Dan kunnen we copyright ook wel gaan vervangen door copied right…
Nou dat was eens maar nooit meer. Twee nummertjes geript en dat was het dan. Vervolgens cd eruit/erin en hij zag alleen nr. 8 maar. Weer eruit/erin, zag nr 1-13, met alleen nr 1-3 en 13 afspeelbaar. als speelduur gaf iTunes 1,2 dagen, 8,03 GB. En er zitten toch echt geen vette vingers of zo op. In OS 9 draait het allemaal nog op de ouwe apple cd-speler.
Ik ga naar m‘n nest, hoef ff geen muziek meer. :?
[quote:0d08329961="verbeek.h"]Naar aanleiding hiervan kwam ik vanavond op deze site: http://uk.news.yahoo.com/030118/80/dkixz.html
Moet je daar de laatste regel eens lezen. Staat daar wat ik denk dat er staat?[/quote:0d08329961]
Dat lees je helemaal goed. Het nieuwe Microsoft OS (codenaam longhorn ofzo) waar dit in zit gebakken wordt gekoppeld aan de computer waarop het geïnstaleerd is. Op die manier wil men piraterij tegengaan maar het opent natuurlijk deuren voor mensen die graag over gegevens van klanten / gebruikers / iedereen beschikken. Big Brother (ik denk hierbij aan de 1984 commercial ) komt zo weer een stapje dichterbij. Binnenkort weet Bill niet alleen welke computer je hebt, maar ook waar je woont, wat je eet, welke ziektes je hebt en hoe vaak je per week poept!
Klote he, die beschermde CD's
Ik heb 'm ook van R.W.
En hij is zelfs zo goed beschermd dat de CDspeler in de auto 'm niet eens wel afspelen.
Hup, even bij de buurman proberen: Precies eender.
Bij mij in de Mac doet ie het trouwens helemaal niet, moet zelfs herstarten om 'm weer uit de Mac te krijgen.
Alleen op een Windoos deed ie het maar dan start ie eerst een eigen player op vanaf het schijfje.
Neem die cd van R.W. en stop hem in je mac. Open de cd in finder (dus niet met itunes) selecteer alles en sleep de nummers naar je desktop, of welke map dan ook. Je hebt nu alle nummers van R.W. in AIFF en hoeft ze alleen nog even over te zetten naar mp3.
Ik had dit probleem met de CD van Robbie Williams en met de laatste CD van Phil Collins. Thuis in de CD-speler geen problemen, in de auto speelde slechts een nummer. De G4 op mijn werk wist er geen raad mee, maar... mij iMac (flat screen, 800 Mhz, Mac OS X 10.2.3) had absoluut geen problemen met deze CD's. Ik heb ze dus goed kunnen kopieren (voor in de auto natuurlijk).
het ligt inderdaad aan het type CD speler in je mac.
Ik heb ook wel eens beschermde ceedees die het op mijn :finder: niet doen, maar vervolgens bij mijn collega met een iets nieuwere :finder: wél.
[quote:2ad190aa49="micapple"]Neem die cd van R.W. en stop hem in je mac. Open de cd in finder (dus niet met itunes) selecteer alles en sleep de nummers naar je desktop, of welke map dan ook. Je hebt nu alle nummers van R.W. in AIFF en hoeft ze alleen nog even over te zetten naar mp3.[/quote:2ad190aa49]
Was het maar zo simpel. Zelfs in hoe de cd mount zit variatie onder X. Onder OS 9 krijg je tenminste 2 partities te zien, een met de player.exe voor windows en wat rotzooi als skins en zo('AUDIO" heet die), en als tweede partitie die met de nummers (die 0 K groot lijken te zijn maar wel door de OS 9 Apple CDplayer worden herkend) die ‘Audio CD’ heet.
Onder X wilde eerst alleen die windows-partitie mounten, dus controlklikte ik daar eens op en deed “kopieer ‘AUDIO’”. Vervolgens plakte ik dat in een nieuwe map op de HD. Het kopieervenster leek 800-zoveel MB te gaan kopieren (leuk, dacht ik, da’s dus wel alles), maar de Mac beperkte zich tot alleen die partitie.
CD eruit en weer erin, en plotseling zie ik ik alleen die TWEEDE partitie op mijn bureaublad verschijnen. Met de audiotracks dus. Alleen geen 14 zoals op de playlist staat maar 13. Da’s alvast meer dan niks, al bijna 93%.
Zoals jij voorstelde gedaan, hij staat nu heel erg te kopiëren. Eens kijken wat dat oplevert.
heb hetzelfde gehad met dezelfde cd. Had de cd gekregen en wilde hem ook op mijn mac zodat hij zometeen op mijn iPod kon maar dat ging niet zo makkelijk maar het is me wel geluk :D
itunes importeerd van elk nummer maar 10 sec en slepen naar de hd levert van elk nummer maar een aantal kb op…
Oplossing:
Ik heb het op de volgende manier gedaan: Heb een PB gepakt die dus niet verbonden zit met internet… (hier zit denk ik het probleem) en dan gewoon importeren in itunes en het lukte. De mac moet wel vanaf de opstart totaal geen internet locatie kennen… Ik weet niet hoe ik erin slaagde maar opeens stonden ze erop…
Dus gewoon even een nieuwe locatie aanmaken in netwerk met alle poorten uit. Mac opnieuw opstarten cd erin en importeren in iTunes… Dan zou hij het moeten doen!
[quote:5a2090039d="Jør"]het ligt inderdaad aan het type CD speler in je mac.
Ik heb ook wel eens beschermde ceedees die het op mijn :finder: niet doen, maar vervolgens bij mijn collega met een iets nieuwere :finder: wél.
Andersom komt het ook voor![/quote:5a2090039d]
Ik denk dat het hier eleens mee te maken kan hebben. Op mijn ouwe Performa speelt het verder prima, in mijn Quicksilver blijft het tobben.