file kan niet worden verwijdert - beschadigde file

Hallo,

Ik heb een bestand wat niet kan worden verwijdert omdat het volgens het systeem bezig is met een andere taak, zelfs na herstarten blijft deze boodschap terug keren en kan deze file dus niet verwijderen, iemand een suggestie?

dank
Seven.

Booten in OS9 en daar verwijderen.Als dat niet lukt zijn er andere maar ingewikkelder methodes.

Met [url=http://www.macupdate.com/info.php/id/6440]BatchMod[/url] kan je je prullenmand geforceerd legen (als root, maar dan zonder de Terminal).

Als ik me niet vergis, heb dit al ergens ter sprake laten komen. Es zoeken op het forum kan dus nooit kwaad :wink:

Met BatchMod kan je je prullenmand geforceerd legen (als root, maar dan zonder de Terminal).

het probleem is, je krijgt het programma niet in je prullenbak gezet (ergens anders ook niet trouwens) dus kan je die zoveel legen als je wil. Dat programma blijft staan waar het staat. Opstarten in OS9 lijkt mij inderdaad de beste oplossing.

groet
Moos

Volgens mij kan je helemaal niet meer booten in OS 9. Kan dat kloppen?

Als je een nieuwe computer hebt kan het wel kloppen ja :)

p.s. 200 posts!!!

Tja en wat dan Arthur?

bij NetInfo-beheer (in de map Hulpprogramma's) root inschakelen. vervolgens uitloggen, en onder root inloggen, even je bureaublad opzoeken en bestand in de prullenmand en dan niet vergeten te legen. vervolgens weer uitloggen en dan inloggen onder je eigen naam.