file management pro tools

ik ben een beginneling met pro tools en ook nog met mac os, nu heb ik een vraag wat betreft t file management.

ik draai pro tools 5.13 onder mac 0s 9.1, al mn audio en sessie files worden normaal opgeslagen op een scsi aangesloten harddrive. Als ik nu weer die bestanden wil opvragen zijn ze niet meer te vinden, niet via t open menu in pro tools zelf en niet via de desktop…enige manier is via find last modified files command in mac os ( dan blijkt mn halve schijf vol te zitten met hidden pro tools documenten )
Is dit in pro tools zelf uit te schakelen? Hoe kan ik die hidden files weer zichtbaar krijgen op mn desktop en pro tools?
ik heb t gevoel dat t heel simpel is…maar heb na lang googlen geen bruikbaar antwoord kunnen vinden.

thx in advance

ik werk al met protools sinds versie 3.2, maar van hidden files die kwijt zijn heb ik nog nooit gehoord... heb je protools LE met een mbox/digii001/002 of een TDM systeem of zelfs een HTDM systeem?!?

hoi reneo

ik werk met het d24 tdm systeem, de files worden dus wel normaal opgeslagen op de harddisk, alleen ze zijn op een of ander manier niet meer zichtbaar via de gewone menus. Op mn scsi drive zijn Logic files overigens wel gewoon zichtbaar.
wat is de standaard mac os manier om files unhidden te maken?

Hidden files bij ProTools zijn er niet , in die richting hoef je het niet te zoeken.

ik vermoedt eerder dat je disk-allocation niet goed staat ingesteld, waardoor files op andere schijven/plaatsen worden weggeschreven dan je verwacht.
Als de files op schijven staan die niet gemount zijn, of op andere schijven dan aangegeven in de disk allocation, dan heeft protools moeite ze terug te vinden. kijk daar eens naar.

volgens mij ben ik er uit pro tools files kan ik nu terugvinden als ik ze op de root save. Ik was steeds bezig in de pro tools folder van de vorige eigenaar.....blijkt dus de enige folder waar mn bestanden onzichtbaar worden opgeslagen. Ik denk dus dat hij met een of ander hard disk tool zn folder beschermd heeft...zit alleen te twijfelen om zomaar 2 gig aan geluiden te wissen! of ik em nog beschikbaar krijg hmmmmm..

Had laatst ook al last van verloren gewaande bestanden of bestanden die ineens op een andere drive werden gesaved. De 'roun-robin' functie stond aangevinkt bij disk allocation, door dit uit te zetten was alles weer normaal:).