File wissen - item is being used

Samen,

ik was een bestand van het internet aan het dowmloaden toen om de een of endere reden mijn computer volledig ging hangen. Na de herstart stond het gedeeltelijk gedownlaode bestand op mijn desktop. Aangezien ik dit niet verder kon binnenhalen wilde ik he wissen maar mijn computer blijft beweren dat de file in gebruik is.
Heeft iemand een idee hoe ik dit toch verwijderd krijg?

bedankt
Moos

uit- en inloggen helpt wel eens een keer.

[quote:post_uid0="Moos"]Aangezien ik dit niet verder kon binnenhalen wilde ik he wissen maar mijn computer blijft beweren dat de file in gebruik is. Heeft iemand een idee hoe ik dit toch verwijderd krijg?[/quote:post_uid0] Hee Moos,

Dit heb ik exact zo ook eens gehad, niet onder OSX, maar onder 9.1 op een andere Mac.
Ik kan me de oplossing niet meer precies herinneren, maar volgens mij moet je de link in download manager verwijderen en het bestand naar de trash verwijderen en de browser opnieuw opstarten.
Het verwijderen van preferences wil vaak ook helpen.

Succes,
Bert

ik heb de computer zelfs al een paar keer herstart maar die file blijft gewoon in gebruik. ik kan hem zelfs niet naar een andere plaats slepen om hem uit het zicht te zetten. out of sight out of mind weet je ;)

applecare in sherlock (10.2). Zoek op "cannot empty trash" Volg de instrukties.

Ik verklap. login als root. etc. http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=106712

het rpobleem is dat ik het niet in de trash krijg. van het moment dat ik het naar maakt niet ui twaar wil verplaatsen krijg ik de melding

Sluit alle programma's en probeer eerst Forceer Stop... Misschien zie je behalve Finder nog een andere open programma - het gebeurt wel eens dat een of ander Classic programma in achtergrond actief blijft - en forceer stop die onverlaat.

Probeer eens HD_OSX->Users->beheerder (home)->Desktop

In de map Desktop staan alle bestanden die in werkelijkheid ook op de desktop staan, dus m.a.w. probeer de bewuste file eens vandaar uit in de trash te krijgen en alsnog te verwijderen.

Succes!

Ik heb het ook een keer gehad dat ik een file niet meer kon wissen, zelfs niet na verschillende herstarts etc. Wat je moet doen is ff opstarten in Classic en dan het bewuste bestand weggooien, dit lukte bij mij prima.

ja natuurlijk, zo heb ik ooit mijn aktieve user gewist (ik dacht dat ik OSX onder een andere naam gebruikte, maar niets was minder waar) toen had ik andere problemen, maar zo moet het inderdaad lukken.

bedankt
Moos

Je kan ook onder 9 opstarten en dan de file weggooien :) bespaart weer een boel ellende