Filemaker - Acces vraagje...

Hallo,

ik heb net mijn eerste mac en werkte onder windows met Acces. Als veel genoemd alternatief noemen jullie Filemaker Pro. Aangezien mijn collega’s nog niet zijn overgestapt op de mac heb ik een paar vragen.

• Zijn de filemakerpro bestanden tussen mac en pc echt goed uit wisselbaar?
  • kunnen de bestanden die ik in filemaker pro heb aangemaakt bewerkt worden in acces op de windows PC om vervolgens weer probleemloos te worden geopend op mijn mac in filemaker? Of moeten de windowsgebruikers ook filemakerpro aanschaffen|?

dankjewel alvast, groetjes,

Het uitwisselen van Filemakerbestanden tussen apple en de windows-omgeving heeft bij mij tot op heden nog geen problemen opgeleverd (let wel op welk font je gebruikt in de layout).

Je kan de bestanden die je in Filemaker heb gemaakt, alleen exporteren en daarna importeren in acces en omgekeerd. Daarnaast als je afbeeldingen gebruikt in acces/filemaker, zullen deze niet mee worden geexporteerd! Mocht iemand, voor dit laatste een oplossing hebben, danhoor ik dat graag…

Mocht het geen centenkwestie zijn, dan raad ik je aan om voor iedereen filemaker aan te schaffen.

FMPro bestanden zijn naadloos uit te wisselen tussen de twee platforms. Al zeer lang geleden dat ik met Access werkte (veel te gecompliceerd) maar "platte" bestanden zijn goed uit te wisselen, met rationele databases kan je wel wat problemen tegenkomen.

FileMaker bestaat ook op Windows dus indien mogelijk kan je ook op het Win platform daar gebruik van maken. Als het verplicht Access moet zijn, dan zal je export/import moeten doen of interfacing van het ene naar het andere platform.

dank voor de reacties.... hier kan ik wat mee.

groetjes,
Rob