Filemaker hoe automatisch back up met datum als naam.

Is er iemand in de zaal die weet hoe ik een scriptje kan maken zodat er een back-up gemaakt word van het hele filemaker bestand. De naam van dat bestand moet dan zijn: datum+tijd.fp7

Ik ben zover dat hij bij het opstarten een backup maakt met het commando:
Save a Copy as[ “bestandsnaam.fp7” ;copy] in het opstart script.
Het probleem is alleen dat dit steeds de oude backup overschrijft.
Ik zou dus graag de datum en tijd aan het bestandsnaam toevoegen.
Gewoon // in bestandsnaam zetten werkt niet.
Het moet helaas ook op een windows werken, anders had ik er applescript voor kunnen gebruiken.

Iemand een idee, of het al voor elkaar gekregen.

Daan, ik heb mijn (beperkte) kennis doorgespit, eens gekeken hoe dat zou moeten maar ik heb geen idee.

Wie het vast wel weten zijn de mensen van http://www.clarify.net/

Daar de vraag nog eens opnieuw stellen. Succes.

Bedankt voor de moeite en de tip, je hoort het als het gelukt is.

Ik kreeg het volgende antwoord op http://www.clarify.net

Ik doe dit met behulp van de Troi File plug-in. In FM8 is deze niet nodig. Als je de Troi File plug-in hebt, of deze wilt kopen, maak dan twee globale tekstvelden: ‘gExportBestand’ en ‘gFileResult’.

Zet dan de volgende scriptstappen in je script:

Set Field [ DatabaseName::gExportBestand; Substitute ( Get ( CurrentTimeStamp ) ; [ “:” ; “" ] ; [" " ; "” ] ; [ “-” ; “_” ] ) ] (of hoe je de datum+tijd wilt weergeven)
Export Records [ File Name: “file:…/Documents/qrstuvwxyz.fp7”; Character Set: “Unicode (UTF-16)”; Field Order: Whatever ] [ No dialog ]
Set Field [ DatabaseName::gFileResult; TrFile_CopyFile ( “” ; “qrstuvwxyz.fp7” ; DatabaseName::gExportBestand ) ]
Set Field [ DatabaseName::gFileResult; TrFile_DeleteFile ( “” ; “qrstuvwxyz.fp7” ) ]

Lees de manual van Troi File plug-in en experimenteer met de syntax van de FileSpecs (deze zijn verschillend voor Mac en Windows) voor een correct resultaat.
De cursief weergegeven tekst in de scriptstappen moet je uiteraard vervangen door je eigen tekst.

Succes

Ik ben er nu mee aan het stoeien, nogmaals bedankt voor de tip.