FileMaker importeren xml HELP!

Beste medeforumleden,

Ik heb een probleem met het importeren van aangeleverde xml-bestanden. Filemaker geeft dan een parseringsfout.
Ik heb de xml-bestanden ook geopend in andere programma’s en deze geven geen vreemde meldingen.
Andere xml-bestanden importeren gaan wel.
Wat doe ik fout?

Alvast bedankt voor de hulp!

Rudy

Heb je een XSLT-sheet aangemaakt om FileMaker aan te geven wat met welke data te doen?

[quote:5f664b4db9="tricksel"]Heb je een XSLT-sheet aangemaakt om FileMaker aan te geven wat met welke data te doen?[/quote:5f664b4db9]

Wat is een xslt-sheet?

Nog even een opmerking: Ik heb geen problemen met xml-bestanden die geexporteerd zijn door filemaker zelf. Andere dus wel. Als ik ze open in bijvoorbeeld Explorer, dan zie ik dus wel verschillen in opbouw.

Een XSLT-sheet is precies dat wat ik eerder noemde; een soort van declaratie van welke data waar geplaatst moet worden. Zo kun je bijv. m.b.v. een XSLT-sheet XML omtoveren in XHTML. Een goede leidraad voor hoe je deze moet maken wordt bij FileMaker geleverd, in de tutorials.

Waarschijnlijk zul je dan ook bij de door jou zelf geexporteerde data dan ook een .xsl file o.i.d. hebben.

Ik begrijp nu wat je bedoeld.

Ik kan een xml-document importeren en moet dan een soort standaarddocument aanwijzen hoe het document geïmporteerd moet worden.

Dat standaard document is volgens mij gewoon een export op een bepaalde manier.

Ik begrijp ook dat er niet een eenduidige manier is om een xml-bestand te maken. Helaas kom ik er nog niet uit welke instelling ik waar en hoe moet maken en zeker niet waarom. :cry: :evil:

Ik ga dus nog even verder proberen. Maar als je mij kan vertellen welke instellingen ik moet maken of verdere informatie kan verschaffen hou ik mij zeer zeker aanbevolen!

Ik denk nu dat ik het echt snap!

De xml-gegevens die aan mij aangeleverd zijn, zijn volgens de xml-grammatica FMPDSORESULT gemaakt.
Dit kan niet zomaar geïmporteerd worden in FM. Dus die gegevens moeten omgezet worden in de FMPXMLRESULT-grammatica.
Dit doet de XSLT-sheet.

Er staat alleen nergens hoe ik die XSLT-sheet moet maken! Ik heb geprobeerd een export naar XML te maken volgens de juiste grammatica FMPXMLRESULT. Die heb ik gebruikt als XSLT-opmaakmodel.

Als ik nu ga importeren en als bronbestand de aangeleverde xml gebruik en als xslt de export gebruik, dan lijkt het goed te werken, maar… ik importeer dan de gegevens uit mijn eigen export.

HELP!