FileMaker

Hallo allemaal, Ik zit met het volgende probleem: Van al mijn documenten heb ik een schaduwopslag op een externe schijf. Nu heb ik mijn iMac opnieuw geformateerd en alle programma's geinstalleerd. Ook FileMaker, nu wil ik mijn database openen op die externe schijf maar... hij herkent het niet meer als een FilMaker document. Ook via OS9 en FileMaker 4 lukt het niet. Wat is het probleem en de oplossing?

Jan

Probeer het bestand is vanuit filemaker te openen. Dus in filemaker uit het file menu 'open' klikken en dan het bestand zoeken. Probeer anders eens de extensie van filemaker toe te voegen aan de naam van het bestand. Macosx vraagt dan automatisch of je deze extensie wil toekennen en maakt er gelijk een filemaker document van. Ik weet alleen niet wat de extensie van filemaker is.

vb: van word is de extensie .doc

succes Igor

Dat lukt niet, hij herkend het document niet, ik ben bang dat er wat fout gegaan is met het overzetten.

ook niet met dat extensie verhaal? Zet is eerst achter de naam van het voorwerp .jpg Macosx vraagt dan of je deze extensie wilt toevoegen en dat wil je. Dan is het ikoon van het file een jpeg ikoon geworden. Daarna haal je .jpg weg en zet je de extensie van filemaker erachter. Macosx vraagt weer of je deze extensie wilt toevoegen en je doet dat weer en als het goed is herkent hij hem dan als Filemaker bestand.

Je hoeft niet per se een .jpg bestand te maken kan ook .doc of .txt zijn maakt niet uit.

succes
Igor

Wat je kan proberen is de type/creator veranderen van het bestand, maar die zou nog goed moeten zijn als je de bestanden netjes hebt overgezet.

Wat je kan proberen is inderdaad de FileMaker extentie achter het bestand te zetten (zoals Word documenten .doc hebben)… Ik weet alleen niet wat dat is…

Wat je ook nog kunt proberen is het volgende:

Selecteer je file. Druk appletje+i en ga dan naar open met programma en als filemaker er niet bij staat kun je altijd nog op je harde schijf zoeken. Misschien lukt dit ook wel.

De extensies die voor FileMaker gelden zijn .fm, .fp3 en .fp5 afhankelijk van de versie van FielMaker die je gebruikt.

Kopieer eens een document van je externe schijf naar de interne schijf en probeer die eens te openen.

Kun je het document opnen door het op het programma te slepen?
Krijg je een melding / Welke?

Door hem naar mijn vaste schijf te kopieren kon ik hem via Filemaker herstellen en weer openen. Bedankt allemaal :D