FilemakerPro vraagje... het werken met een pulldowmenu...

hi,

ik ben bezig met filemaker pro en heb een probleempje.

Ik wil een database maken met daarin soorten gegevens.

1. autonummering (is gelukt, iedere nieuwe record krijg ik +1)
  2. naam
  3. soort hobby.

Nu wil ik een 5tal hobby’s vooraf definieren zodat op het moment ik de database met gegevens wil vullen ik kan kiezen uit de door mij standaard gedefinieerde hobbys. (via een pulldown menu ofzo) weet iemand zo hoe ik deze koppeling kan leggen?

Het lukt mij nl alleen om WEL deze velden te maken maar ze worden helaas alleen gebruikt als controle op de gegevens die ik zelf alsnog handmatig moet invoeren.

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is.

mzl,

In menu "Bestand" kan je kiezen voor "Invoerlijsten definiëren" Daar geef je een naam aan je eerste invoerlijst, en dan kan je je 5 mogelijkheden definieren ("Eigen waarden" aanvinken) Volgende stap: Het veld waar je het menu wil: selecteer je in de "Layout" modus. Dan kies je in menu "Opmaak" voor de optie "Veldopmaak". Daar kan je kiezen voor "Venstermenulijst, Vensterenu, Selectievak, of Keuzerondjes" (kies maar iets) met invoerlijst " <onbekend>". Klik die <onbekend> aan en kies daaronder "invoerlijsten definieren". Als het goed is kan je dan kiezen uit de invoerlijst (en) die je reeds aangemaakt hebt.

Succes!

Hallo,

dank voor de snelle reactie. Echt te gek! het werkt!! Ik baalde eerst want ik ben Acces gewent maar dit is echt weer rete simpel.

dankje dus.

groetjes, Robbes

Heel graag gedaan. Enneu... had je een Acces-vraag gesteld, een antwoord zou niet zo eenvoudig te formuleren geweest zijn :wink:

Bart