Hoe krijg je alle files van je oude pc op je nw gekochte mac , is daar software voor ? IK bedoel dan je mailtjes, documenten , mps3, filmpjes, enzzzzz. Alvast bedankt.
Gelukkig heb ik zelden met windhoos hoeven werken dus ik weet niet hoe het werkt en of het goed is maar op [url=http://www.apple.com/switch/]deze pagina[/url] Staat [url=http://www.apple.com/switch/howto/move2mac/]de link naar Move2Mac[/url]. Volgens mij is dat wat je zoekt...
[url]http://www.apple.com/benl/switch/howto/[/url]
Je kan ook Move2Mac kopen, zie dit draadje:
http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=32659&highlight=move2mac
LOL, bijna simultaan gepost :wink:
move2mac is zijn geld niet waard(mijn inziens)
je kan beter alles wat je mee wilt nemen
-mijn documenten
-map kazaa
-foto’s
gewoon op een cd branden en dan sleur en pleur op de mac doen
Ik heb me gewoon een externe harddisk gekocht. Deze eerst op de pc aangesloten en alles ernaar gekopieerd. Dan op de Mac aangesloten. Nu gebruik ik de externe harddisk voor backups.
Ok ik weet genoeg , bedankt voor de reacties.
Is het ook mogelijk om PC en Mac via firewire met elkaar te koppelen en zo alles te kopiëren?
Ja, dat kan wel: 'IP over FireWire' heet dat, ondersteund door OS X 10.3 en Win XP. Over instellingen op de pc weet ik niks, maar waarom eigenlijk niet gewoon met een ethernetkabeltje/netwerkje de boel overzetten? Is nauwelijks config werk...
Van een Mac met FireWire kan je gemakkelijk een 'domme' harde schijf maken die als externe HD op een desktop mount, zonder dat er files open zijn. Dit heet 'Target Disk Mode' en je start een Mac op als harde schijf door de T-toest ingedrukt te houden tijdens het opstarten...
IP over FireWire schijnt in Panther een stuk makkelijker te zijn maar het is nog steeds vrij lastig, heb ik gehoord. Bovendien dan heb je dus wel een Mac (opgestart en wel) met ‘identiteit’ in het netwerk. Ik denk dat je zelf moet bekijken welke optie voor jou het handigst is.
Maar bestanden overzetten kan toch ook gewoon via msn??? en de bestanden dan inpakken in een zip of rar file??? en dan transferen
Tiny, FireWire Target Disk mode is hartstikke mooi maar (dus logisch) een Mac-only feature... IPoverFW is in 10.3 een eitje, Win XP weet ik niet.
Statics, ga jij 10 Gig (ofzo) aan bestanden over MSNen? :lol:
Of een ethernetkabel tussen de PC en de Mac en overzetten maar...
Wat moet je zeker meepakken van je PC ?
- Je foto’s (en dan importeren in iPhoto)
- Je muziek (en dan importeren in iTunes)
- Je films (kun je afspelen met MPlayer, VLC of Quicktime)
- Je doucmenten
- Contacten (exporteren en importeren in Adresboek)
- Mails (en importeren in je mailprogramma)
De meest veilige, betrouwbare en simpele methode is dus toch via een UTP/Ethernet-kabel en dan een LAN-verbinding aanmaken. Op XP en OSX is dat vrij eenvoudig. Althans... als je er vanuit gaat dat je met je MAac de bestanden gaat ophalen bij de PC.
Maak op je PC een LAN-verbinding aan in Netwerkverbindingen, met de Wizzard ga je er vanuit dat je een klein thuisnetwerk hebt. Helaas kan je in XP niet meer een hele schijf delen, dus zal je een map moeten aanmaken, waar je al je bestanden, die je wil delen (verplaatsen) ingooit, desnoods flikker je de hele inhoud van C: hierin…
Op je Mac moet SMB-bestandssysteem geïnstalleerd zijn, in de systeemvoorkeuren kan je onder ‘delen’ (sharing) de Windows-bestandsserver aanzetten, zorg er wel voor dat je in ‘Netwerk’ ervoor gekozen hebt om de automatische DHCP aan te zetten (maak eventueel een nieuwe locatie aan, PPPoE moet namelijk uitstaan, wat voor kabelaars nog wel eens een probleem kan zijn).
Open een Finder-scherm en kies Netwerk, na een paar seconden moeten daar de mappen '‘local’, MSHOME en WORKGROUP verschijnen. In de map WORKGROUP zal je je PC vinden en dan dubbelklik je of je klikt op verbinden… Je krijgt dan een venster, waar om een naam en password wordt gevraagd… Zie hier waarom je overgestapt bent, want je mag gewoon doorklikken in de meeste gevallen. Windooos is hier weer zo lek als een mandje… Selecteer de map die je wil plunderen en klaar is Clara…
Overigens… hier zie je ook hoe makkelijk het is om in een PC te komen, want dit truucje werkt (wat ingewikkelder) ook via internet…
LAN verbinding gaat nogal traag op een gemiddeld 10mbs kaartje in de doorsnee pc, dan ben je voor 1 gig een dik uur kwijt voor je dat heb overgetankt....
Nee hoor dat gaat best goed, 100 MBs, ofwel circa 10 Mbyte per seconde. In de praktijk is dat meestal niet meer dan de helft, dus 5 Mb per seconde. 200 seconde voor een gigabyte en dat is te doen. In een uur 18 Gb. En hoe vaak doe je dat nou..
...dan koop je voor 10 euro een 100/10 bits kaartje...
ik was er vandaag toevallig mee bezig hehe, de snelheid viel me beetje tegen, mja keb ook een ouwe pc zonder 100mbs