Filesharing en firewalls

Misschien "een beetje dom" maar ik wil mijn filesharing onder X aan zetten en heb brickhouse als firewall aan staan.Welke poort moet ik dan open zetten of juist niet. ??? Aljo

Port :80 o sorrie dit is websharing

Ik kan je niet helpen met poortnummers maar ik heb alles geconfigureerd m.b.v. de assistant. In de assistant vond ik beschrijvingen die ik voor een groot deel wel kan plaatsen. Ik heb bijvoorbeeld een POP e-mail account. POP verkeer moet er dus langs kunnen. Etc...

Voor mij werkte dit. Ik heb het nog ff getest op shields Up en alles lijkt veilig dicht te zitten.

Ik hoop dat dit je verder helpt…

AppleTalk is poort 514, ik weet alleen niet zeker of de Filesharing ook over die port gaat. Probeer het even.

Ik heb vandaag nog even gekeken in Brickhouse en daar de poort die ipsharing en idisk gaat ,open gezet. ik denk tiny dat jij gelijk had . keep intouch. Aljo ;)

Mag ik mijn vraagje uitbreiden? Ik krijg filesharen niet aan de praat met een vriend die aan de andere kant van de stad woont.Ik weet zijn ip maar krijg geen publc folder van hem op bureaublad hoe kan dat nu?Of beter wat is de juiste wijze ? Aljo :D