FileVault error

Ik heb getracht FileVault in te schakelen, maar kreeg tweemaal de foutmelding: 'An error ocurred "Verification failed". FileVault will be turned off for this home folder and the home folder will not be encrypted'. Heeft iemand enig idee waar dit aan ligt?

Deze ochtend wou ik mijn thuismap versleutelen met File Vault. Er gebeurde niets. Ik kreeg ook een venster met dezelfde tekst als jij.

Ik heb de FileVault geprobeert toen ik Panther voor het eerst installleerde. Kon nog dezelfde dag de hele zooi opnieuw gaan installeren en een backup terugzetten die ik (goddank) gemaakt had voor ik Panther erop ging zetten.

Hoe dan ook, ik vertrouwd het voor geen meter. Bestanden versleutelen is leuk voor de veiligheid, maar ik loop liever het risoco dat mijn persoonlijke bits & bytes in andermans handen vallen i.g.v. diefstal ofzo, dan dat ik het risoco loop dat mijn gegevens helemaal niet meer te gebruiken zijn. Voor mij dus geen FileVault meer. Ik zet “vertrouwelijke gegevens” sowieso al in een encrypted DMG bestand.

In de Discussions op de Apple-site wordt gesuggereerd dat er een conflict zou zijn met Norton AntiVirus (Auto-Protect). Een gebruiker schrijft: 'Disabling Norton fixed the problem'.

Norton zou volgens een andere thread ook verantwoordelijk zijn voor een ander probleem dat ik ook ervaar: een system freeze bij het inschakelen van de fast user switch. Ook hier wordt Norton (en dan specifiek de Firewall) als schuldige aangewezen. Ik heb het nog niet uitgetest. Vooral omdat de snelle switch en FileVault nu niet echt belangrijke zaken zijn in het dagelijkse gebruik. En FileVault schijnt - als het wel werkt - te kunnen leiden tot dataverlies, zoals hierboven aangegeven.