FileVault nog steeds *** met peren?

Onlang (1 april) mijn hele iBook opnieuw zitten installeren omdat alle iApps die Internet gebruikten bleven crashen. Bleek een font-probleem te zijn waar ik niet meer uit kwam...

Maar goed, nu heb ik na deze verse installatie maar weer eens de FileVault aangezet. In het begin (toen Panther net beta-af was) had ik hier veel ellende mee, maar hoopte eigenlijk dat ze nu toch wel de boel in orde zouden hebben bij Apple.

Zojuist begon de ellende echter weer; na een Software Update moest ik rebooten en begon OS X weer te meuten dat 'ie ruimte vrij kon maken. Okee, maar weer een goed bevonden en meteen weer 20 minuten (!!!) zitten wachen op die reboot. En ja hoor, bij het opnieuw aanmelden begon meteen Proteus weer te piepen dat ik moest registreren / betalen (heb ik al lang gedaan), wilde Mail me weer vertellen wat er allemaal nieuw is (wist ik al) en zijn mijn bookmark -weer- allemaal pleite. Ik heb nog niet gekeken wat ik nog meer mis, maar waarschijnlijk net als voorheen weer gewoon al mijn preferences kwijt.

Iemand anders hier ook (slechte) ervaringen mee of heb ik afgelopen 3 maanden iets gemist op het gebied van de File Vault. Kon met de zoekfunctie in elk geval zo snel niets vinden.

Ik ga de File Vault weer uitzetten, want ik heb al een prullenbak in OS X die -wel- pas dingen verziekt of vernietigd wanneer ik het wil en niet op eigen houtje, maar ik ben toch benieuwd of ik weer eens iets heb waar anderen geen last van hebben. Dit is een verse Panther install van nog geen 2 dagen oud, dus ik kan me haast niet voorstellen dat er met mijn systeem iets mis is.

ππ

[quote:1400117ce5="johnny_cash"]bij mij werkt alles prima! maar heb je de Beta versie of de Retail versie?[/quote:1400117ce5]

Inmiddels heb ik gewoon de mooie zwarte schijfjes uit de officiële doos. Ik snap ook echt niet of, en zo ja -wat- ik mis doe, maar dit heb ik nou altijd met die FileVault. Ik rommel wel vreselijk veel met Servers-connecties, Disk Images, ZIP bestanden en heel veel continu verkassen van bestanden van hot naar her, maar verder doe ik geen gekkigheid. Zucht… héél eigenaardig allemaal…

Volgens mij heb je net het antwoord op je eigen vraag gegeven. Ik merk dat FileVault gaat peipen, zo gauw ik flink met files heb lopen slepen en hannesen. Ik zou FileVault op een desktop niet eens gebruiken. Heb er verder geen problemen mee.

Hee, iRuben! Fijn dat je weer online bent. ik hoop nog veel van je te leren... :wink:

ππ

Ik had FileVault al heel lang aan staan op m'n iBook, maar ik heb het gisteren uitgezet. Meerdere keren inmiddels m'n Homefolder gerepareerd met TechTool Pro 4 of DiskWarrior 3 na Folder Writable te hebben gemaakt, maar ik heb af en toe toch dingen die niet helemaal lekker werken, dus nu heb ik het uitstaan. Bovendien draait m'n iBook nu ietsje sneller zonder FileVault. Het is wel beter dan het was, maar ik gebruik het voorlopig niet meer.