Film als document bestand opgeslagen, wat nu?

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier op het forum. Ik moet ten eerste even zeggen dat jullie echt een geweldig forum hebben! Ik ben al tientallen keren verder geholpen met topics die op jullie site staan. Maar nu moet ik toch echt zelf een vraag stellen.

Ik heb met het programma Handbrake een film omgezet naar mp4-formaat (ten minste, dat dacht ik dus), zoals ik dat wel vaker doe. Deze heb ik geplaatst op mijn externe HDD. Deze wil ik iTunes zetten, zonder dat deze ruimte ruimte inneemt op mijn harde schijf van de Mac. Dit kan volgens mij gewoon door met alt te slepen naar iTunes, maar daar gaat dit topic niet over. Ik zet dus heel vaak films over naar mp4, en sleep ze dan naar iTunes en synchroniseer ze dan met de iDevices. Alleen nu slaat Handbrake ze de laatste tijd raar op. Als ze op de externe HDD staan, staat er dat het een documentbestand is. Ik kan ze gewoon normaal afspelen in Quicktime, dat is geen probleem. Alleen als ik ze naar iTunes wil slepen, accepteert iTunes dat niet, waarschijnlijk omdat het aangegeven is als documentbestand. Of ik moet dus zorgen dat iTunes het herkent als mp4-bestand, of (nog beter), zorgen dat Handbrake niet zomaar films als documentbestand bestempelt.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!

Groetjes Thijmen

Een 'document-bestand'? Wat is dat?

Wat voor extensie wordt er achter gezet? .m4v, .mp4, .doc?

Ik kan er niet meer informatie over vinden dan "Document", er staar zo'n wit papiertje bij als icoontje. Ik heb even een screenshot gemaakt met de info over een bestand waar ik problemen mee heb: http://img718.imageshack.us/i/schermafbeelding2011041s.png/

Zet eens handmatig de extensie .mp4 achter de naam van het bestand en kijk wat er gebeurt als jet het in iTunes sleept.

De tip van pinkie werkt perfect, echt hartstikke bedankt! iTunes herkent het nu ook als een filmbestand en ik kan het gewoon synchroniseren met m'n iDevices!

Mooi, voeg nog even "opgelost" toe aan je topic titel zodat iedereen dat meteen weet en ervan kan profiteren.