Ik heb normale avi files op mijn mac staan. Als ik deze als data op een schijf zet pakt mijn DVD-recorder de film niet. Ook als ik met toast of brand de film als video brand geeft mijn recorder niet thuis.
Aangezien het een DVD-recorder is lijkt het me wel dat hij gebrande film moet kunnen afspelen…
Ligt het aan de DVD-recorder of doe ik iets fout met branden?
Niet elke DVD speler kan AVI's afspelen, bovendien kunnen AVI's heel veel verschillende codecs bevatten, wat neer komt op dat de ene AVI misschien wel kan worden afgespeeld en de andere niet.
Wat je misschien kan proberen, is in Toast de AVI te branden als DVD-video te branden in Toast, i.p.v. als ‘Data’. Dan wordt de film geconverteerd naar een gewone DVD en dan zou 'ie dus wel af moeten spelen.
Een 'gebrande DVD' is wat anders dan een 'DVD waar je een AVI op hebt gezet'. Een 'gebrande DVD' is een echte DVD, dus als een film met een VIDEO_TS map. Het is pas van de laatste paar jaar dat DVD spelers ook DivX (AVI) kunnen lezen.
Als je 'm dus op je DVD speler wilt afspelen, moet je 'm eerst converteren naar VIDEO_TS spul en dat kan Toast ook standaard, door 'm te branden als een Video DVD, zoals ik hierboven ook al heb neergezet.
In diverse fora wordt hier al over gerept.
Ik heb i.i.g. al één persoon langs zien komen die niet één gebrande DVD vanaf zijn iMac in dat apparaat kon lezen.
Die persoon heeft dat niet aangepakt, want het lukt gewoon niet.
Even wat anders. Welke DVD’s gebruik je? DVD-R(W) of DVD+R(W)?
DVD-R(W) zou moeten kunnen, DVD+R(W) niet.
Niet dat dat wat zegt, want mijn JVC kan zogenaamd geen DVD+R aan, maar alles wat ik aan Double-Layer DVD+R voer aan dat ding leest het zonder problemen.