film d-load naar vcd

hai, ik heb al veel gelezenhierover, maar ik kom er niet uit: probleem: film g-d-load: bestaat uit 3 stukken: genaamd (movie)_-_title_-_VideoCD_-_(1of3).avi en dan 2of3 en 3of3 ik wil deze op vcd branden om in mijn dvd te jassen. wat heb ikgedaan:de avi op FFmpegx gegooid en daar de optie vcd gekozen waarna mijn mac gaat rekenen. Resultaat is na een flinke rekentijd dat ik 4 files heb. Wat moet ik nu doen?....ik heb gelezen dat ik ook quicktime pro moet gebruiken, is aanwezig , maar geen idee wat ik erop moet gooien en omzetten naar een mov. Toast 6 titanium is er ook, dus ik heb geloof alles om dit aan te pakken.

Zoals jullie zien heb ik nogal wat vragen, maar kan door de bomen het bos niet meer zien.

Alvast bedankt.
Maurice.

PS het gaat om een 867quicksilver/ os 10.3/ met 768Mb aan boord/superdrive

Nederlaad de divxdoctor op www.3ivx.com en doctor de .avi's tot .mov's. Check of deze mov's spelen met Quicktime, anders moet je ook de QT 3ivx plugin nederladen en installeren. Open toast titanium en selecteer het video tabje. Laat mov'je numero 1 op het witte toast vlak vallen en kies aan de linkerkant of je een dvd, vcd of svcd wilt maken + pal. Druk op de rooie knop en wacht(lang) totdat deel 1 klaar is. Herhaal dit met alle movjes totdat je 3 svcd's gebrand hebt. Met de edit knop van toast kun je eventueel nog een menu structuur in je svcd meebakken.

Dit werkt overigens alleen goed als je bronfilm (avi, mov) 25 frames/seconde speelt.

PS. svcd geeft een veel mooier beeld als vcd. Met een superdrive kan je natuurlijk ook alle .mov’jes tegelijk op toast slepen en kiezen voor de optie dvd.

Buurman: hartelijk bedankt.....werkt perfect Maurice.