Film moet afgelopen zijn maar weet niet hoe??

Ik ben een beginnend video prutser. Heb in iMovie leuek (al zeg ik het zelf) dingen gemaakt maar nu moet ik het restant van de muziekbestanden aan het eind en af knippen zodat de film ook stopt waar het beeld ophoudt. Hoe doe ik dit??? :oops:

Gewoon de muziek laten uitfaden of gewoon stoppen. Ik snap je probleem wel maar met een beetje zoekwerk moet je dit zelf wel kunnen vinden. Dus onderaan waar je muziek speelt kan je die ook gewoon stoppen (of faden) wanneer je zelf wil.

groetjes

De muziek kun je op dezelfde manier bewerken als de video, dus croppen, knippen, etc.

:oops: Lukt me niet hoor....ik heb een fragement mee lopen op de onderste balk (geel) en dat loopt dus nog tig minuten door. Als ik dat selecteer en knip istie helemaal weg....croppen (?) waar zit dat dan. Ik heb het over iMovie versie 3.0.3...zou toch moeten kunnen???

je kan helemaal aan de reachterkant van je audiofragment gaan staan met je muis totdat je aanwijzer veranderd in een pijltje terug. DAn kan je de audio terughalen,

Je kan ook klikken op “wijzig volume” dan komt er in de balk een lijn te lopen. Deze lijn kan je aanklikken. Er verschijnt dan een balletje die je naar boven / beneden kan trekken om je volume te wijzigen.

Succes…

[quote:b2893bac45="kitano"]je kan helemaal aan de reachterkant van je audiofragment gaan staan met je muis totdat je aanwijzer veranderd in een pijltje terug. DAn kan je de audio terughalen, [/quote:b2893bac45] Dan verschuift het beginpunt ook....

[quote:b2893bac45=“kitano”]Je kan ook klikken op “wijzig volume” dan komt er in de balk een lijn te lopen. Deze lijn kan je aanklikken. Er verschijnt dan een balletje die je naar boven / beneden kan trekken om je volume te wijzigen.

Succes…[/quote:b2893bac45]
Dat had ik al gevonden…probleem blijft dat als ik geluidsfragment wat “over” is selecteer en knip, dat hele fragment incluis het gedeelte wat ik wel moet houden verdwijnt. En in die help van iMovie staat ook niet veel… :cry: HEEELPPP!! :x

Wat hebben die 2 driehoekjes eigenlijk voor nut?? Balkje word geel?!? soort inspringen ofzo???

Waarom moet persee het gedeelte wat overblijft weg. Als je gewoon het volume wegdraait is het toch goed.

Ander moet je je geluid even via een externe editor bewerken…

Als ik het niet weghaal duurt mijn filmpje veel te lang......moet tzt Qtime op het web vandaar..... Jongens dit moet tog gewoon kunnen...aangeven waar je film ophoud en hup Knip en Pleur Weg die overtollige zooi??!!?? :x

Sorry, mijn info heeft idd betrekking op iMovie 2; in versie drie is het anders geregeld!

Maar zoals Kitano het vertelde, moet het lukken. Met het aanpassen van het volume (in- en uitfaden) en het verschuiven van het begin/eindpunt dmv dat pijltje rechts/links, moet precies lukken wat jij wilt.

<edit> Ik heb het ff geprobeerd, en het kan precies zoals jij het wilt.

:lol: :lol: :lol: :lol: Gelukt!!! Thanx very much allemaal...als het helemaal af is geef ik wel ff een linkje.... 8)