Ik film met een hd cameraCanon XHA1, monteer op een Power Book G4, Mac OS X versie 10.4.9, processor 1.25 GHz Power PC G4, geheugen 512 MB DDR SDRAM met iMovie '06. Ik krijg mijn films niet op een hoge kwaliteit op mijn Sony Bravia KDL-40V3000 full hd televisie (via hdmi kabel). Komt dit omdat mijn G4 te oud is? Wie kan mij helpen?
Dat je dat materiaal op een G4 mt zo weinig geheugen kan monteren vind ik al heel wat. Heb een half jaar geleden met die zelfde camera op een iMac 1.8ghz met 2 gig ram gewerkt en dat was al frustrerend soms.
Maar het kan inderdaad best zijn dat je laptop het niet trekt om de video op 100% grootte af te spelen.
Kan je het wel terugspelen naar de tape?
Dan zou je het daarna evt vanuit de camera op de tv kunnen bekijken, via component.
Ik heb de G4 wel op een externe harde schijf aangesloten. Terugzetten op een bandje heb ik nog niet geprobeerd, de bedoeling is echter het via de laptop af te spelen. Zou ik het probleem met een nieuwe laptop niet meer hebben?
Mijn iBook G4 12" kan bijvoorbeeld de HD resolutie niet aan (althans de videokaart niet).. Ik kreeg de resolutie (via VGA kabel) niet hoger dan 1024x768 geloof ik. Ik weet niet of de PowerBook dat wel kan.
Volgens mij is het antwoord heel simpel: je videokaart trekt het niet. Die is, gezien je specs, volgens mij maar 64 MB en da's niet veel dezer dagen. Ik heb ook een PB G4 met idem specs en QuickTime speelt bij mij ook niet eens meer full-screen af op mijn Bravia, niet in full frame rate in ieder geval.
Een Apple TV is misschien een idee? Lekker naar H.264 HD formaat exporteren en van de Apple TV afspelen!