Film van camera op dvd (Edit: idvd ontzettend traag, haast!)

Camera aansluiten op de mac. Ik heb hier een sony videocamera maar mijn mac herkend hem niet. een programma moet dan toch openen om de film te importeren? Hij is aangesloten op firewire en het staat op een bandje. Hoe krijg ik de film op de mac en vervolgens op een dvd? Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

[list:c64bdf19ab]Edit:
Het renderen van het menu overgangen in iDvd zijn bij mij erg
langzaam. Ik heb geklikt op brandschijf maar hij renderd erg lang-
zaam hierna diavoorstellingen verwerken dan film verwerken en
dan begint hij met branden. Hij is nu al 5 of 7 min bezig en is nog geen
centimeter verder.
Weet iemand hoe dit kan of waar dit aan ligt? Als hij de rest ook zo
langzaam doet schiet het niet echt op alleen het menu eigelijk al
en al helemaal omdat ik het 2 keer moet branden. Wie kan me helpen[/list:u:c64bdf19ab]

1) Kijken of deze in de lijst van geschikte camera's staat http://www.apple.com/macosx/upgrade/camcorders.html

1. Even uitproberen met het aan en uitzetten van de camera tijdens opstarte van het programma

Camera -> DVD met optie van Toast 6 direct naar DVD

Waar kan ik die lijst ergens vinden?

[quote:810342a660="Remon"] ........een programma moet dan toch openen ,,,,,,,,,,,[/quote:810342a660]

nee, niet perse

Open zelf iMovie
of als je de laatste versie van iDVD (5) hebt, kun je direct naar dvd compressen en branden,

Bij mij opent hij ook niet vanzelf een programma wanneer ik de camera aansluit. Ik open zelf IMovie en dan zie ik pas dat de camera aangesloten is... Een digitale video camera heeft niet net als een foto camera een externe opslag ruimte, zoals een harddisk of een geheugenkaart, dus je krijgt ook geen nieuw icoontje op je bureaublad bij het aansluiten. Sluit camera aan, stel camera in op afspelen (Play / VCR) start Imovie en je merkt of je camera aangesloten is (of niet, zoals in mijn nieuwe post...).

Het is me gelukt. Bij is lekker bezig bedankt voor de hulp imovie herkende hem eerst niet maar zal wel iets verkeerd hebben gedaan.