Film van FCP 4 naar DVD SP. Welke instellingen?

Hallo,

Ik heb nu alles ongeveer gelezen over van FCP naar DVD en snap het steeds minder. Er schijnen veel mogelijkheden te zijn. Maar ik zie ze niet meer. En vooral: er zal vast een het best zijn.
Mijn probleem:
Ik wil een film, gemaakt in FCP 4.0 van 68 minuten (met geluid en 8 hoofdstukken) op DVD zetten.
Dat is gelukt met iDVD 4, maar ik wil nu, i.v.m. betere kwaliteit (heb ik begrepen), de film vanuit FCP 4 branden op DVD SP 2.
Het verwerken van de film in DVD SP lukt geloof ik qua menu’s en hoofdstukken wel, maar het bestand was uiteindelijk te groot (5 GB), dus het branden ging niet door. Melding: “Bitrate too high”, dus dat was ook niet goed.
Overnieuw dus weer.
Maar hoe krijg ik wel de juiste instellingen in FCP 4? Wat is belangrijk en wat niet?

Volgens mij moet ik “File”> “Export” >“Using QT Conversion” kiezen.
Ik kies "Format " MPEG2. Wat moet ik met Use?

En dan dan krijg ik, via “Options… “ de tabbladen “Video” en “Quality”.
Aanvinken :”Export Audio”? Dat lijkt me wel; geluid moet mee. “Create Log File”? Is dat belangrijk voor het eindproduct? Zijn de hokjes “Write Parsing info”? “Drop frame”? van belang??
En wat moet ik in het “Encoding” venster? Wat is One Pass VBR?
En dan komt bij “Quality” de schuifjes “Target Bitrate” en “Max Bitrate”. Hoeveel is nodig om een DVD op een gewone TV af te draaien?
En dan: hoe groot mag de “Estimate File size” zijn om de hele zaak (met een startmenu) op DVD te krijgen?

En loopt, als ik alles gedaan heb, het geluid straks synchroon met de beelden?

Overigens, ik heb ook “Using Compressor” geprobeerd, maar toe gebeurde er naar mijn gevoel niets.
Wat ik niet begrijp: in iDVD is er nauwelijks iets in te stellen en wordt de DVD gebrand. Is dat in DVD SP ook mogelijk? Er schreef iemand eens: Gewoon de film in DVD SP gooien en branden maar. Dat leek mij simpel, maar ik vraag me af of het kan.

Ik ben erg dankbaar voor hulp in dit geval.

zie je draardje op macfreak.nl

Groetjes
Hans

kun je dan ook meteen een link geven van dat draadje op macfreak.. dan hoef ik daar niet naar te gaan zoeken.. (ben geen standaardbezoeker van macfreak..)

thanks

@ vraagt en wij draaien:

http://www.macfreak.org/cgi-bin/forums/topic.cgi?forum=10&topic=812

:innocent: