FILM welk type codec

Hee

Ik ben bezig met een film in premiere op een win pc. Hij bestaat uit een aantal mov’s en wat geluid. Ik wil de film nu exporteren met zo min mogelijk kwaliteit’s verlies. De originele resolutie is 2048 x 1536 ik wil hem het liefst niet exporten als mov omdat ik nogal wat Windows pc’s tegen kom waar geen Quicktime op zit. Ik weet nu alleen niet welk type ik moet pakken. Ik heb al een paar types avi geprobeerd, maar de kwaliteit valt meestal erg tegen en de kleuren kloppen vaak niet echt.
Wie kan mij vertellen welk type bestand ik moet pakken.

Groeten Sam

Ps: hij moet op een cd passen. De film duurt ca 2 min

Welk format werk je eigenlijk op. Een normaal televisie formaat is 720X576. Moisschien dat avi er dan wat aardigs van maakt. En wanneer je geen mov wil op Mpg4. kun je natuurlijk altijd dat ene formaat proberen wat windows altijd gebruikt, hoe dat ook al weer??? .wmv ofzo

[quote:3afa9c8380="allard"]Welk format werk je eigenlijk op. Een normaal televisie formaat is 720X576. Moisschien dat avi er dan wat aardigs van maakt. En wanneer je geen mov wil op Mpg4. kun je natuurlijk altijd dat ene formaat proberen wat windows altijd gebruikt, hoe dat ook al weer??? .wmv ofzo[/quote:3afa9c8380]

Ik heb hem al een keer gemaakt op 720 x 576 de kwaliteit is dan alleen niet echt goed te noemen. Wmv kan ik ook nog eens proberen maar dan weet ik niet of ik hem zelf thuis ( op mijn mac) goed gespeeld krijg. Maar mijn probleem is ook dat er erg veel stoorten avi’s zijn en ik geen idee heb welke codec ik moet pakken en allemaal uitproberen duurt wel erg lang. Maar ik zal nog eens kijken naar mpg4

kijk eens naar divx of xvid of 3vix codecs, vooral de eerste twee moeten wel compatibel zijn met windows media player

[quote:ad7f3b02f5="awi"]kijk eens naar divx of xvid of 3vix codecs, vooral de eerste twee moeten wel compatibel zijn met windows media player[/quote:ad7f3b02f5]

oke zal ik doen maar het gaat er vooral om dat ik zo veel mogelijk kwaliteit behoud.

[quote:49420269d1="sammerman"]Hee

Ik ben bezig met een film in premiere op een win pc. Hij bestaat uit een aantal mov’s en wat geluid. Ik wil de film nu exporteren met zo min mogelijk kwaliteit’s verlies. De originele resolutie is 2048 x 1536 ik wil hem het liefst niet exporten als mov omdat ik nogal wat Windows pc’s tegen kom waar geen Quicktime op zit. Ik weet nu alleen niet welk type ik moet pakken. Ik heb al een paar types avi geprobeerd, maar de kwaliteit valt meestal erg tegen en de kleuren kloppen vaak niet echt.

Groeten Sam

Ps: hij moet op een cd passen. De film duurt ca 2 min[/quote:49420269d1]

Mag ik vragen waarvoor je die hoge resolutie nodig hebt? Op welk toestel zal je het filmpje gaan afspelen?

is het niet handiger om het op S-Video CD te zetten? Het is een universele standaard... en platform onafhankelijk en over de kwaliteit hoef je niet kinderachtig te doen... Het speelt bovendien prima af op de meeste DVD spelers. toch? :|

[quote:9b9bab83c2="klaus"][quote:9b9bab83c2="sammerman"]Hee

Groeten Sam

Ps: hij moet op een cd passen. De film duurt ca 2 min[/quote:9b9bab83c2]

Mag ik vragen waarvoor je die hoge resolutie nodig hebt? Op welk toestel zal je het filmpje gaan afspelen?[/quote:9b9bab83c2]

Nou de kwaliteit hoeft niet zo hoog te zijn maar als ik hem exporteer is hij of heel blokkerig of er zitten vleken in.

Die compressie heeft op zich niets te maken met de resolutie van je film.

Als je hem op tv zult afspelen, dan hoef je hem maar als 720x576 te maken. Je resolutie is dan wel overkill hoor.

Kan je de cinepak codec in premiere niet gebruiken, en zelf dan de compressie instellen?

[quote:ee7d368366="viv"]is het niet handiger om het op S-Video CD te zetten? Het is een universele standaard... en platform onafhankelijk en over de kwaliteit hoef je niet kinderachtig te doen... Het speelt bovendien prima af op de meeste DVD spelers. toch? :|[/quote:ee7d368366]

Uhhm Ik weet niet wat S-video is dat is toch een type cd e geen type bestand of ben ik nu dom.
en over de kwaliteit de resolutie mag best wat lager maar het moet niet zo slecht worden dat het een waas word. ( en dat werd het wel) Dit is een project van 2 maanden geweest dan wil ik wel hoge kwaliteit.

je hebt VCDs (ongeveer VHS kwaliteit) -ongeveer een uur past er op een CD en de S-VCDs (ongeveer DVD kwaliteit) -past maar 20 min video op een CD In MAC-FAN heeft een aantal maal gestaan hoe je de S-VCD kan maken...

http://www.xs4all.nl/~ronh/dv/uitleg.htm

[quote:e50243fd72="sammerman"][quote:e50243fd72="viv"]is het niet handiger om het op S-Video CD te zetten? Het is een universele standaard... en platform onafhankelijk en over de kwaliteit hoef je niet kinderachtig te doen... Het speelt bovendien prima af op de meeste DVD spelers. toch? :|[/quote:e50243fd72]

Uhhm Ik weet niet wat S-video is dat is toch een type cd e geen type bestand of ben ik nu dom.
en over de kwaliteit de resolutie mag best wat lager maar het moet niet zo slecht worden dat het een waas word. ( en dat werd het wel) Dit is een project van 2 maanden geweest dan wil ik wel hoge kwaliteit.[/quote:e50243fd72]

Als hoe en wat wil je hem afspelen. Wordt een streaming film of moet hij gewoon een schijfje worden. Want waarom maak je er dan gewoon geen DVD van. Werkt op alle platforms en is kwalitatief een zeer goede optie!
En wat ik me afvroeg wat voor soort film is het orgineel, flash of video want een flashfilm er van maken zou dan ook nog een optie zijn ziet er ook mooi uit. Heb je wel flash nodig maar ook dit format werkt cross platform. Heb je wel flash player nodig.

als je het op tv wil laten zien is hoef je inderdaad niet boven 768x576 te gaan, meer is op een tv niet te halen.

Compressies als cinepak zijn niet geweldig, zeker niet bij lagere data rates. Juist divx, xvid en 3ivx
zijn zeer goede compressie codecs met een zeer goede kwaliteit/data rate verhouding. (een speelfilm op 1 cd met prima kwaliteit op tv formaat) Een nadeel is misschien dat de compressie meer tijd vergt, zeker met 2 passes, en dat het afspelen meer processorvermogen vereist.

Daarnaast is er natuurlijk nog de optie een DVD te maken via Toast of DVD studio pro, als je ook een mac hebt. Via een (bijna)lossless compressie uit premiere naar een externe HD en dan op een mac een DVD bakken. Maar misschien kun je vanuit premiere ook wel direct een DVD bakken op de WIN-PC of via een DVD bak programma.

Het is een klei-animatie. Hij gaat gewoon afgespeeld worden op pc/mac vanaf cd/ hardeschijf. Het idee van een dvd branden is opzich niet zo'n probleem. Ik zit dan alleen nog met een probleem als ik hem op een hoge resolutie avi exporteer zit er allemaal vlekken op. Ik weet niet of er een mogelijkhied is om het project zonder compressie op te slaan. ( ik ben nu ergens anders) En ik zal de divx codec een testen.

Allemaal erg bedankt tips zijn natuurlijk nog welkom