Filmbestanden (.m4v) samenvoegen.

Hallo allemaal,

Ik heb hier een dvd-box liggen met afleveringen van een serie. Er zitten 3 dvd's per seizoen in een box. Nu heb ik deze 3 dvd's met het programma Handbrake op m'n Mac als .m4v bestand gezet. Maar het zijn 3 dvd's, dus krijg ik 3 verschillende bestanden. Op één dvd staan dan weer 4 afleveringen, dus heb ik 3x4=12 afleveringen. Ik zou het fijn vinden als ik hier één bestand van zou kunnen maken. Ik wil deze .m4v bestanden samenvoegen, dus dat alles achter elkaar afspeelt, en dat ik slechts één bestand heb.
Nu heb ik nog een vraagje. Ik stop een nieuwe dvd erin, waarop 8 verschillende afleveringen staan. Voorheen zette Handbrake alle afleveringen op de dvd achter elkaar, maar nu zet hij slechts 1 aflevering per keer om, waardoor ik 8 keer weer op "start" moet drukken, niet echt handig. Hoe kan het dat ik opeens handmatig alle 8 afleveringen op de computer moet zetten, terwijl het gewoon op één dvd staat? Het zou in één keer moeten kunnen, alle 8 tegelijk.

Alvast bedankt,

Groetjes Thijmen

Het verschilt per DVD. Als elke aflevering een aparte titel is, gaat het niet anders dan los. Handbrake ( evenals bijna alle software ) kan wel hoofdstukken aan elkaar laten, maar titels niet.

Turbo h264 van Elgato (in de appstore) kan je vraag oplossen, maar is helaas niet gratis. Ik liep tegen hetzelfde aan met Handbrake. Turbo h264 laat je zelfs kiezen of in het totale bestand hoofdstukken wil per aflevering.

Ik kan ondertussen wel met Handbrake eerst alle 8 afleveringen selecteren met de juiste ondertiteling en zo, dan op "Add to queue" drukken, en dan op start, dan gaan ze alle 8 achter elkaar. Maar is het niet mogelijk om filmbestanden samen te voegen met Quicktime Pro? Want €40 voor zo iets simpels vind ik te duur.

Dat kan zeker met QuickTime Pro. Het kan ook gratis met MPEGstreamclip. Maar ik dacht uit jouw eerste post op te maken dat het ging om films samenvoegen tijdens het rippen, en dat kan niet.

Nou ja, het ging eigenlijk om twee verschillende vragen. Bij het ene geval moet ik 3 dvd's als één bestand samenvoegen. Hierbij staan de 4 afleveringen (per disc, en totaal 3 discs = 12 afleveringen) op de dvd gewoon achterelkaar. Dus in totaal heb ik 3 bestanden die samengevoegd moeten worden, achter elkaar gezet. Bij het tweede geval kan ik de afleveringen niet als één bestand krijgen, en ik heb 2 discs met 8 afleveringen, dus ik heb in totaal 16 losse bestanden. Deze moeten ook achter elkaar gezet worden, dus op dezelfde manier als bij het eerste geval. Maar unSOUND heeft mij dus wijsgemaakt dat ik niet alle acht afleveringen tegelijk kan rippen met Handbrake, dus ik heb alle 2x8=16 afleveringen maar los geript. Dus dat is nu niet meer aan de orde. Ik zou het echter wel op prijs stellen als mij verteld kan worden hoe ik deze 3 en 16 bestanden door middel van QuickTime Pro achterelkaar kan zetten, want ik beschik al over deze software, dus lijkt het me handig om het hier mee te doen. Ik heb geen zin om m'n Mac weer vol te gooien met andere programma's.

Alvast bedankt

Wat Handbrake betreft: Wat ik zei ( en dat is ook zo ) is dat je niet 3 titels kunt selecteren en omzetten naar 1 bestand. Je kunt wel hele rijen titels selecteren en automatisch laten coderen, maar dan krijg je dus wel losse bestanden die je nog achter elkaar moet plakken.

In QuickTime gaat dat als volgt:

• Open de eerste film, plaats de afspeelkop aan het eind van de film
• Open de tweede film
• Appeltje A
• Appeltje C
• Appeltje W
• Appeltje V
• Appeltje B
• Open de derde film, en herhaal de stappen tot je bij de laatste film bent. Vervolgens sla je alles op als een Zelfstandige film, en heb je een MOV bestand met alles erin.

In MPEGstreamclip ( Wat iedereen eigenlijk op zijn machine zou moeten hebben ) is het een kwestie van alle films selecteren en in het venster slepen. Dan voegt hij ze gelijk samen, mits ze opéénvolgend genummerd zijn.

Ik snap niet helemaal wat MPEGstreamclip's functie nou precies is. Als ik alle bestanden erin sleep, zet hij wel mooi alles achter elkaar, maar dan heb ik geen nieuw bestand of zoiets?

Kies dan eens voor "Opslaan"... :wink:

Oh ja, hahaa beetje dom van mij :crazy:

In MPEGstreamclip ( Wat iedereen eigenlijk op zijn machine zou moeten hebben )
Echt niet.
Turbo h264 van Elgato werkt tenminste wat ik van MPEGstreamclip niet kan zeggen.

Aangezien bijna iedereen zonder problemen met MPEGstreamclip werkt, is de kans natuurlijk aanwezig datr er aan jouw kant iets mis gaat, zoals ontbrekende codecs, corrpute bestanden of een verkeerde instelling...