filmje van digitale camera downloaden

ik weet niet of ik met deze vraag op de goede plek zit...

Ik heb de sony cybershot 3.2 van iemand anders op mijn apple aangesloten (imac-macosx) en dan verschijnt op het bureaublad de camera. Ik kan de foto’s zien en downloaden. Maar de filmpjes, ho maar. Die kan ik alleen op de camera zien. Weet iemand hoe dat kan en wat ik daaraan kan doen?

alvast bedankt

Je moet de software installeren die bij de Sony Cybershot hoort. Daarmee kun je de filmpjes wel binnen halen.

misschien hele stomme vraag, maar ik heb geen zin in die software, kan t niet met wat anders? Heb wel van canon powershot de software erop. Maar die ziet de sony niet... Is er niet een overkoepelend programmatje dat alle cameras ziet? En waarmee je alles kan downloaden?

Probeer het eens met imovie

besluit ik net om TOCH de software te downloaden en te installeren, kom ik de site, blijk je geen software nodig te hebben voor een mac. Heb net trouwens de foto's geopend en kom erachter dat hij de filmpjes als JPGS laat zien. In 1 beeld als een sequentie van 4 bij 4 foto's. Dus niets beweegt. Nu snap ik het helemaal niet, kan iemand mij helpen?

Iphoto kan de filmpjes als het goed is ook inporteren.

Bij mij werkt 'Fotolader' ook erg goed..., maar ik heb dan ook geen Sony :lol:

ik heb ook geen sony, maar een canon. Maar die filmpjes moeten van de sony af. Ik heb het net met iphoto geprobeerd: weer die JPG's... wat is fotolader?

[quote:465ebdfffb="Nathalie"]ik heb ook geen sony, maar een canon. Maar die filmpjes moeten van de sony af. Ik heb het net met iphoto geprobeerd: weer die JPG's... wat is fotolader?[/list][/quote:465ebdfffb]

fotolader is een programma om foto’s van een camera e.d. af te halen.

dus je hebt wel een sony en geen canon. Ok hij is niet van jezelf maar wat is het verschil

sorry ben misschien een beetje onduidelijk. Zelf heb ik een canon. De Sony is van iemand anders, daarom weet ik niet waarom het niet werkt. Hoe kom ik aan fotolader?

Misschien heeft het probleem wel een hele andere aard. Ik snap niet waarom ik die filmpjes als JPG zie. In alle download programma’s tot nu toe, maar dus ook als ik op het bureaublad de camera open. Alleen maar JPG’s… (dus ook de filmpjes, maar dan als sequenties)

???

[quote:1c7a991ed8="Nathalie"]sorry ben misschien een beetje onduidelijk. Zelf heb ik een canon. De Sony is van iemand anders, daarom weet ik niet waarom het niet werkt. Hoe kom ik aan fotolader?

Misschien heeft het probleem wel een hele andere aard. Ik snap niet waarom ik die filmpjes als JPG zie. In alle download programma’s tot nu toe, maar dus ook als ik op het bureaublad de camera open. Alleen maar JPG’s… (dus ook de filmpjes, maar dan als sequenties)

???[/quote:1c7a991ed8]

fotolader zit in de programma’s map

Ik doe 't zelf met iPhoto, heb een soort gelijke camera.

[quote:bc3d61269e="macker"]Iphoto kan de filmpjes als het goed is ook inporteren.[/quote:bc3d61269e] iPhoto uit iLife '05 wel ja, iLife '04 of eerder niet. Het is óf fotolader óf sony software.

Of je hebt sequentie foto’s gemaakt, en geen filmpjes. Is een functie van die sony’s geloof ik. Als het de bedoeling is is het best cool. Een kennis van mij gebruikt zoiets om mensen hun golfslag te analyseren en verbeteren. Je kan mooi op 1 printbaar plaatje zien wat er gebeurt. Maar goed, dat wil jij niet.

Fotolader / Image Capure, gratis bij je mac en een zwaar onderschat programmatje. Je filmpjes staan in twee klikken op je mac.