filmpje in FCE en dan?

Ik heb de volgende vraag, als ik een filmpje gemaakt heb in FCE wat is dan vervolgens de beste manier om dit filmpje op te slaan? als ik er een .mov file van wil maken?

heb al verschillende opties geprobeerd, maar .mov file ziet er dan minder mooi uit dan het filmpje in FCE zelf…

Alvast bedankt!

welke instellingen gebruik je? meer kbit/s = betere kwaliteit = grotere bestand ohja en voor welk doeleiinde?

[quote:b02b944b5b="MauZ"]welke instellingen gebruik je? meer kbit/s = betere kwaliteit = grotere bestand ohja en voor welk doeleiinde?[/quote:b02b944b5b]

Ik gebruik nu de DV-PAL optie kwaliteit op high en 720x567 pixels
ik vroeg mij af of er een opslag mogelijkheid is die goed uitkomt voor verschillende doeleinden,
zoals: computer(op internet), TV(op DVD), en tonen op beamer
of is het echt heel erg afhankelijk waar je het op gaat tonen en heeft elke toepassing een andere instelling…?

ik bedoel 720x576 pixels.... :?

vaak kom je 640x480 tegen op internet, maar ik ben niet vies voor volledig SD resolutie.

maar als je voor tv en pc wilt gebruiken, ga je toch 2 veschillende bestandstype gebruiken.

.mov kan je denk ik beter voor computer doeleindes gebruiken

export -> using quicktime compression, daar kan je nog een beetje rommelen met instellingen.
[img:93b4c3c924]http://forum.macosx.nl/album_pic.php?pic_id=17542[/img:93b4c3c924]
zoiets zou wel een aardig beeld kunnen geven, je kan aan de bitrate kunnen rommelen met korte filmpjes om om naar wens af te stellen.

Dank je wel MauZ! zal er eens mee aan het stoeien gaan......