Filmpje op achtergrond plaatsen, Hoe?

Allereerst heb ik nog nooit iets met videobewerking gedaan. Ik heb een filmpje van ongeveer 2,5 uur. Deze wil ik graag op cd of dvd branden (maar dat is van latere zorg) Ik wil dit filmpje graag beeldvullend op mijn tv, maar als ik het bijvoorbeeld als video-cd in toast brand ziet het er niet uit. Nu dacht ik: ik hou het filmpje op ware groote(320x240) en plak er een achtergrond achter. Kan dit en met welk programma en is dat door een beginner te doen?

Ik hoop dat het duidelijk is :wink:

Alvast bedankt

Kan je toch eerst wat meer uitleg geven over je filmpje, zoals extentie, grootte, ed.. Dan kunnen we verder helpen :wink:

o.k. ik hoop dat je hier wat mee kunt: Length: 02:29:44 Bit Rate: 309 Kbps Media Type: Video Audio Codec: Windows Media Audio V8 32 kbps, 32 kHz, stereo Video Codec: Windows Media Video V7 resolutie: 320x240

Misschien heb je Final cut express. Daarmee zou het kunnen laten zo als het is en er iets achter zetten. De kwaliteit zal overigens wel wat tegenvallen. Volgens mij kan het niet in IMovie daar dat prog alleen met DV-pal werkt.(kan ook zijn dat de nieuwste versie ook al met andere formaten werkt) Dan moet je het eerst met Quicktime (pro) exporteren naar DV pal of stream. Maar dan vergroot je dat ook weer naar 720x576 wat de kwaliteit ook niet ten goede komt. Volgens mij toch wel beter dan met Toast want dat maakt zowiezo al niet zo'n goede VCD's.

Ik heb Final Cut Express niet (ik heb helemaal geen videobewerkingsprogramma's) In iMovie lukt het zowiezo niet want mijn film is namelijk 2,5 uur. Maar in FCE kan ik bijvoorbeeld een plaatje als achtergrond maken en mijn film er op plaatsen en dat geheel naar een dvd branden?

In FCE kan dat. Denk wel dat er tijd gerenderd gaat worden ivm het afwijkende formaat.