filmpje op website

Als ik een filmpje op een website wil gebruiken die zowel op een mac als op een pc bekeken kan worden als wat voor een bestand kan ik hem dan het beste opslaan met quicktime pro? als mov,avi,mpeg of wat anders.

.

Ik zou voor mpeg gaan, media player op de pc kan dat wel aan

Allereerst is het op dit forum gebruikelijk om zinnen gewoon achter elkaar door te tiepen, en niet telkens halverwege te onderbreken met een Enter...

Een filmpje op een website als .mpg of .mov is door iedereen te bekijken, mits ze een Quicktime-plugin geïnstalleerd hebben (.mpg werkt volgens mij standaard al op Windows, zonder plugin, .mov is een Quicktime-formaat). WMV bestandjes (Windows Media) kan men ook zonder plugin op Windows (XP?) standaard al afspelen, maar hier maak je weinig Mac-gebruikers vrolijk van…

Ik zou kiezen voor de universele .mpg-jes.
Succes ermee.

[quote:67930aab0c="arnohoogwerf"]Allereerst is het op dit forum gebruikelijk om zinnen gewoon achter elkaar door te tiepen, en niet telkens halverwege te onderbreken met een Enter... [/quote:67930aab0c]

Niet zeiken en geef gewoon antwoord man.

[quote:9e9b67b00b="June"]Niet zeiken en geef gewoon antwoord man.[/quote:9e9b67b00b]

Rustig maar hoor… :oops:

wanneer je het filmpje omzet naar flash heb je helemaal geen problemen meer

[quote:c9215ee902="maxout"]wanneer je het filmpje omzet naar flash heb je helemaal geen problemen meer[/quote:c9215ee902]

Nadeel daarvan vind ik dat het erg arbeidsintensief is om je filmpjes telkens eerst in Flash gezet moeten worden. Als het er eenmaal instaat werkt het wel snel. Ik zag dat dit ook zo gedaan wordt met de videoclips op de site van Treble. Een filmpje downloaden is er dan overigens ook niet meer bij…

Echt wel, dan moeten ze Flash hebben. Waarom zo omslachtig. Gewoon .mpg of .mov.

Ook flash-filmpjes kun je downloaden, via venster activiteitenoverzicht, klikken op eigenlijke filmpje en als het helemaal geladen is, bewaren.

Weer wat geleerd... :)